gymjenny

Alla inlägg den 4 maj 2012

Av Jenny Wigren - 4 maj 2012 12:00

Att vara Personlig Tränare var inget jag hade planerat eller drömt om, jag hade alltid sett mig själv som en gruppträningsinstruktör. Trodde att jag bara skulle gilla att leda andra i grupp och att jag behövde mitt headset och en scen att stå/sitta på för att känna glädjen i att kunna leverera träningsglädje till andra... Men, jag tog steget och för ungefär 1 år sen så gick jag sista steget hos The Academy för att bli Personlig Tränare och det är det bästa jag gjort!! Självklart hade jag tagit beslutet att jag ville va PT innan jag gick utbildningen. På första utbildningsdagen så var det en målinriktad tjej som gick in i föreläsningsalen, en tjej som längtade efter att snart kunna ta emot sina första PT klienter.


Att vara Personlig Tränare är underbart! Det är verkligen det optimala jobbet om du älskar människor och vill hjälpa andra uppnå sina mål. Det jag gillar är variationen, även om två av mina klienter har samma mål så är vägen dit absolut inte den samma. Vägen dit beror på deras förutsättningar, vad de gillar och vill träna samt hur allt runt omkring påverkar. Det är även ett jobb som kräver mer av mig, det är så långt ifrån att bara stå och observera en annan göra en övning. Det handlar om att vara närvarande och att se helhetsbilden hos individen, allt från dennes kost, sömn och vardag. Men även att kunna möta personen i gymmet både mentalt och fysiskt, jag behöver se andningen, hållningen, utförandet på övningen och hålla koll på eventeuella rörelsehinder/svagheter. Så nej, jag sitter inte bara och skriver träningsprogram ;)


Det är så enormt givande och jag är så stolt över mina klienter!! De är så enormt duktiga och det är sjukt vilken lyckokänsla jag får när jag ser hur de kommer närmare sina mål och hur mycket dem utvecklas!! Jag kommer inte (utan deras medgivande) skriva om dem i bloggen men jag tänkte framöver bjuda lite på de olika övningar och upplägg jag kör med dem. Låta er få lite mer inspiration och tips, inte bara sett ur mitt perspektiv och med de mål jag har! Nu när säsongen tillåter och i alla fall en av mina klienter vill ut mer, ja då kommer vi flytta ut en del av våra träningspass. Tänkte under nästa vecka visa lite bilder från det träningspasset samt ge er tips på ett bra utomhuspass :)


Nu tänker jag gå ner och njuta av en god lunch! Min favorit just nu är lax i ugn tillsammans med broccoli, purjolök och zucchini, över det lägger jag kesella blandat med lite sweet chili sås. Så sjukt gott! Veckan till ära har jag även lagt till lite keso och coktailtomater efter värmningen i micron.


 


Innan ugnen


 


Å efter ca 30-40 min ser den ut som följer ;)



Av Jenny Wigren - 4 maj 2012 07:45

Även om jag fortfarande är trött efter morgonens träning så har jag en underbar känsla av tillfredställelse i hela kroppen! Jag älskar verkligen att leva och jag älskar mitt liv :) Även om det inte är prefekt eller att jag för den delen känner så här varje sekund, varje dag (jag är ju också en människa :P) men i det stora hela så kan jag inte klaga! Jag har alldeles för många vackra och underbara människor i min närhet, jag har en underbar familj både i Enköping, Stockholm och i Sundsvall och en frisk kropp för att inte kunna njuta och vara lycklig!! Att jag dessutom vaknar på mornarna och känner att jag har tillfredställande arbetsuppgifter framför mig gör det bara bättre :)


Sen vi senast hördes så har jag hunnit köra två omgångar med träning, så skönt! När jag är ifrån spinningen, om bara så en vecka så känner jag verkligen saknaden. Jag kan erkänna att någon löpare kommer jag inte bli inom en snar framtid, jag tycker helt klart inte att det är lika kul som annan träning, så då väljer jag annan träning ;) Så, det jag vill ha sagt är, spinningen är min kondotionsträning, det är här jag får utmana hjärtat och känna svetten bara rinna! Ni hör ju vad underbart det är :D Så igår intog jag cykeln på TRIM - träna i matfors, 60 svettiga minturar på cykeln och sedan 30 min Core för ryggen och magen!! Nu imorse, var det vik för en kollega som gällde på Gold's Gym, så det var bara att hoppa på cykeln, le och bjuda på 30 min RPM innan vi aslutade med Core. Resten av dagen blir lugn och det ser ut att bli en vilodag för min del imorgon, jag ska njuta fullt ut med att både se och hjälpa till i Gold's Gym montern på Vårmässan på Nordichallen, Sundsvall. Ska bli jätte kul!!! :D Kvällen avslutas med grillning och en massa mys! Kan inte säga det nog - Jag älskar mitt liv, det blir så lätt om jag bara väljer att se det fina i mitt liv! Är även till 99.98% säker att vart jag än hamnar i världen så kommer denna känsla få följa mig. Jag anser inte att lycka är något som vissa får och andra inte, jag lever efter synsättet - att vara lycklig det är ett val vi gör!


 


Detta är ord jag lever efter! Har en tavla hemma med samma budskap, en blick på den och jag har åter fokus på rätt saker i mitt liv!

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards