gymjenny

Alla inlägg den 1 maj 2012

Av Jenny Wigren - 1 maj 2012 22:08

Det är en sådan dag jag haft idag! Utan tvekan :)


Fått dels umgänge med underbara kompisar nu på morgonen och kunnat träna både Pump och nu på kvällen Pole Dance! Däremellan hann jag med sol, lugn och att bara va! Extra bonus att jag även hann med att få lite bra att göra saker gjorda också :) Jag kan verkligen skriva under på att jag haft en riktigt bra dag!!


Däremot har jag redan ställt in morgonens träning på gymmet, inser att det bara är att utmana ödet. Framförallt när det är axlar som står på schemat... Känns viktigare att vila och se som sömn och avbelastning kan göra så smärtan försvinner, annars ligger just nu morgonens Body Balance illa till. Pole Dance klassen gick faktiskt, använde vänster axel när det var lyft och överkroppsstykra och då gick det bra. Då var det helt klart svårare att bara manerera ratten när jag körde bilen till och från stan idag. Men, hoppas verkligen på att det känns bättre imorgon. Och när jag ändå är på humör för att hoppas saker så hoppas jag även att vaderna lugnar ner sig. Vi gjorde en jätte läcker övning som hette Fish Hook, väldigt kul men väldigt belastande på vaderna, så jag hoppas att de också mår bättre imorgon :)


Nu ska jag få undan lite mer "bra att göra saker" innan jag kryper till sängs och njuter av välförtjänt sömn! Imorgon är det vardag igen och jobb!! Både på *# , Body Balance och PT kund väntar, UNDERBART!


Önskar er alla en underbar natts sömn!

Kärlek!  

Av Jenny Wigren - 1 maj 2012 14:11

Hoppas ni alla hade en underbar Valborgsmässoafton!! Min gårdag var fullsmäckad, precis såsom jag vill ha det ;)


Började som sagt dagen med ett träningspass, sen vart det jobb på StjärnaFyrkant, träning med Peter, fika med Madde och Nellie innan jag slutligen spenderade kvällen med Jennie och Lars, mat, prat och en massa mys!!


Passet med Peter gick jätte bra! Vart inte ben, istället mosade vi lite rygg!! Helt sjukt kul att träna med honom, det blir inte som mina egna pass, efter 5 set brukar jag få påminna honom om att vi faktiskt kört 5 set och att iaf mina muskler skakar av ansträgning :) Det brukar betyda att vi byter övning ;)


Passet igår:

Latsdrag, brett 8-12 x 5

Enarmsrodd m hantel 10 x 4

Rodd, brett i kabel 8-12 x 5

Chins, smalt (Peter höll mina fötter) 6-7 x 4 (AAAJJJJJJ!!)

Anterior Serratus drag (har inget bättre namn för tillfället) i kabel 10 x 2


Dess värre så sitter jag just nu och kan inte lyfta upp höger arm ovanför axelhöjd, gör jag detta iaf så domnar armen bort... Ni hör ju hur mysigt det låter?! Har med andra ord en liten nerv i kläm som ställer till det, behöver jag nämna att kvällens Pole Dance kommer bli extremt prövande?! Men det tar jag sen, gör lite små försiktigt stretchövnignar och utmanar axeln lite. Kommer däremot inte träna axel något denna vecka, när smärtan försvinner så kommer det däremot bli lite träning för rotaror cuffen, inser nu att jag inte kan skippa grunden om jag vill hålla mig smärtfri... Tur jag lär så länge som jag lever ;)


MEN även om axeln visade sig redan tidigt imorse stoppade inte det mig för att träna Pump på TRIM - Träna i Matfors... å nej, resten av kroppen kan jag ju fortfarande använda :) Plus att jag verkligen ville testa detta koncept, har inte hittat en tid som passat förns nu, va ju bara tvungen att gå dit :) Gick väldigt bra! Påminner väldigt mycket om Body Pump och jag hade lätt att hitta teknik, tempo och muskelkontakt... men ja, jag gick ner i vikt på axelövningarna!


Efter det så har jag bara suttit ute på altanen, läst lite, ätit lunch och legat still.... Jag är själv imponerad!! I över 2 timmar har jag egentligen inte gjort någonting än bara njutit! Är på riktigt imponerad över mig själv! För mig är det en utamaning att sitta still och egentligen inte göra någnting, nu har jag ändå valt att gå in för att skydda min hy. Jag bränner mig väldigt lätt och har inte pigment nog för att klara mycket sol, i alla fall inte så här de första dagarna med stekande solsken i ansiktet. Tar en paus nu, får en massa "bra-att-göra-saker" så kan jag njuta lite mer sen.


Kvällen kommer spenderas med Pole Dance igen!! Längtar, tycker det är så himla kul! Lite rädd över axeln men som tur va har jag ju vänster intakt!!


Önskar er en fortsatt bra dag!

Kärlek

/Jenny



PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards