gymjenny

Alla inlägg under maj 2012

Av Jenny Wigren - 11 maj 2012 17:15

Är ungefär lika kul som det låter! Har fortfarnade ont i axeln, även om det är mycket bättre!! Blir till att undvika axelövningar ett tag till, jag vet att jag får skylla mig själv så det är bara att ta till sig och göra det bättre till nästa gång :)


Här kan ni läsa lite mer om det www.inpingement.nu


Idag blir det ingen träning, vart att sova lite längre imorse och nu är det till att hoppa in i mjukisbyxorna och åka ner mot Enköping och till familjen :)


Kommer såklart uppdater er så mycket som möjligt! :)



Detta är för övrigt bland det godaste jag någonsin druckit!! Helt otroligt gott, ligger på en hedersvärd silverplats efter kaffe ;)

 

Av Jenny Wigren - 10 maj 2012 12:30

varför det finns så många bittra och sura människor i världen?! Om det är något jag jobbar hårt med så är det att bannlysa "offerrollen". Hur skönt det än kan vara att sätta sig i en offerposition och bara skylla på andra så är det inte till någon hjälp, inte ens lite! Vi har alltid, och då menar jag alltid ett val! Kanske inte i alla situationer men däremot hur vi väljer att förhålla oss till det som händer. Och nej, jag är inte perfekt, jag kan också falla ditt men jag jobbar också med att lämna den vägen och välja den lyckliga sidan av livet.


Jag har sagt det förr och säger det igen, vi kan alltid välja att se det positiva i livet och se glädjen i det vi har omkring oss!! Hur jag/du/vi förhåller oss till en viss situation är alltid upp till oss själva! So who's with me?! Är ditt glas halvfullt eller halvtomt? Är det solsken som alltid kommer efter regn eller regn som alltid kommer efter solsken? Att välja att vara glad, tacksam och lycklig för det som finns omkring oss gör en sån enorm skillnad på ditt liv! För helt ärligt, vill du uppfattas som negativ och bitter eller glad och positiv? Vem vill du att din familj ska möta när du kommer hem?


Här kommer en bildkavalkad av det som gör mig lycklig och fyller på mina depåer när allt kanske inte känns riktigt lika kul! Och ärligt, med så här mycket vackert omkring sig, hur kan man inte vara glad?


           

Av Jenny Wigren - 9 maj 2012 21:31

Jag är så extramt glad och tacksam för allt som händer i mitt liv! Just nu så händer mycket annat spännande och jag hoppas allt går i lås :D i så fall kommer ni få veta det, lovar!!


Jag erkänner, idag har jag vart riktigt trött! Det som ger mig energi då är underbara arbetskollegor, vi har så roligt tillsammans och det är helt sjukt va jag skrattat idag! Tack killar, ni förgyller min vardag :)


Efter jobbet var det dags för Body Balance och det är helt otroligt vad jag gillar den här releasen, den har allt!! Underbart är ordet :) har ni inte testat release nr 56 än så gör det! Och inte bara en gång, en gång är ingen gång, ge varje nytt pass ca 3 ggr innan ni bestämmer er för om ni gillar det eller inte :)


Efter Body Balance hade jag sista träffen med en av mina PT kunder! Så kul att se hennes resultat. Både på vågen men framförallt i gymmet! Vilken tjej och vilken styrka hon fått till. Så stolt!


Nu blir det mer kaffe! Ikväll är sista kvällen med plugg, det som sitter, det sitter. resten får gå som det går. Jag kommer prioritera sömnen imorgon kväll för jag tänker inte utsätta mig själv eller mina med trafikanter för den fara som trötthet bakom ratten kan medföra. 3-4 timmar i en bil på en fredagkväll kan vara utmanande nog, tänker inte vara trött samtidigt.


Jag direkt efter min PT klient


   

Av Jenny Wigren - 9 maj 2012 09:30

Att träna på gym är inte något som passar alla, alla trivs inte i gymiljön och vill hellre träna annat. Att då kunna utföra sin träning eller kunna kombinera den med utomhusträning är ett bra alternativ. När vi tränar utomhus får vi även njuta av stimulerande miljö, frisk luft och om vi har tur, solsken. Det är inte heller nödvändigt att bara din eventuella löpträning placeras utomhus, även om du vill träna styrka eller utföra yoga så går det att göra i vår vackra natur!!


För att bryta av löpträningen igår med Natalie så la jag in lite styrkeövningar, hon fick köra varje övning 30 sekunder innan hon bytte "station". Bjuder på några av övningarna hon gjorde igår.


 


Plankan


 


Räckhäv


 


Armhävning


Här är en bild av mitt vackra ben, som ni ser så skiftar det lite i färg. Är utan att överdriva öm från insida lår ner till tå, men, det är så värt det! Roligare träning får jag nog leta efter, så extremt kul med något helt nytt! I alla fall för mig :)


 


Nu kan jag erkänna att det inte syns lika bra på bild som live, men det jag vill visa är märkena på knät, under knät samt på ovansidan av foten. Ja okej, det syns jätte dåligt men i alla fall :)

Av Jenny Wigren - 8 maj 2012 22:19

och klockan 21.50 var jag hemma igen!! Å så påpekar grannarna att jag är borta mkt... fattar ingenting ;)


Dagen har gått hur bra som helst!! Helt fantastiskt :)


RPM gick som sagt bra! Känns helt otroligt att det snart är dags för ny release igen, tiden går så fort :)


Jobbet på *# gick också jätte bra! Va en trevlig tisdag :)


Sen var det dags för PT klient, dagen till ära körde jag med Natalie. Vi kör i regel 2 ggr/veckan så vi är väldigt tajt. Jag känner mig väldigt lyckligt lottad som har henne som klient och vän!! Vi körde utomhus idag, löpning stod på schemat och (på hennes order) så kommer här lite bilder från passet. Det gick bra, tiden och löpstegen bara flög för oss båda! Hon är så mycket bättre och starkare än hon tror! Nu närmar vi oss Vårruset som vi ska springa tillsammans, så nu gäller det! Vi körde en uppvärmning, backträning upp till Norra Berget, där körde hon cireklträning innan vi tog oss tillbaka till gymmet.


       


Efter detta var det dags att avsluta med Pole Dance, kan erkänna att jag va mör innan, nu är det inte bättre! Imorgon kommer jag ha rejälla blåmärken på ovansidan av fötterna, det, det är spännande ;)

Av Jenny Wigren - 8 maj 2012 17:15

Idag blir det utomhus träning med min PT klient! Kul!! Vi kommer börja med en uppvärmning bort till Norra berget, där kommer hon sen få köra intervaller i trappor. Styrka med sig själv och mig som vikt och sedan en löprunda innan vi åter är på gymet igen :) Kommer bli så kul! Precis det här hon vill och behöver för att nå sina mål!


Sen gäller det att jag snabbt duschar av mig (inser att jag också kommer bli svettig) innan det åter är dags för Pole Dance!! Spännande, långt ifrån alla blåmärken har läkt så det kommer kännas!


Bjuder på lite bilder sedan! Både från PT träffen och sedan, om jag lyckas och tänker på det, ngn bild från Pole Dance lokalen.


Nu kör vi!!

Av Jenny Wigren - 8 maj 2012 08:15

Jag lovade er bilder där ni kunde se att jag var trött och så vart de pyttesmå :S Var inte meningen, här kommer dem igen :) Har jag sagt att jag ska bjuda på "brister" så ska jag det också :)


RPM var det imorse och bra gick det också!! Underbarare start på morgonen finns inte!! :D


    

Av Jenny Wigren - 7 maj 2012 20:05

Ja att jag har energi så det räcker och blir över är något många kan skriva under på, och jag är tacksam för ;) Oj oj, men nu är jag faktiskt trött MEN det hinns inte med, inte just nu :) Det kommer bli en intensiv vecka och det vet jag! Så om de förra veckorna vart normal för mig, men denna räknas som intensiv, ja då kanske ni kan förstå att det kommer bli en händelserik vecka - precis så som jag vill ha det! Helgen kommer bli lugn, då kommer jag vara och bara må bra med familjen. Jag behövs och vill vara där just nu, så då är det viktigast! Blir en snabbvisit denna vecka och en längre nästa, blir så ibland. Allt handlar om balans :)


Nu blir det till att sätta på kaffe igen, har iaf 3 timmar med plugg framför mig. Jag känner att jag tappat lite begrepp och annat som jag inte använder i vardags så nu ska det uppdateras. Har som sagt möjligheten att testa mig själv som PT framöver, spännande! Men jag tänkte INTE åka dit på att jag missar ett begrepp eller att inte kunna säga rätt del på skulderbladet som M. levator scapulae har sitt urpsung på, aldrig! Så då blir det till att nöta lite :)


Måste däremot komma relativt bra i tid i säng, har en fullspäckad tisdag!! RPM, jobb, PT klient (utomhus, löpning står på schemat) samt Pole Dance, och om, om det så bara finns en tillstymelse till energi kvar efter detta... ja, då blir det mer plugg :) En vecka med lite mindre sömn är verkligen inget problem för mig. Långvarigt ja, då funkar jag inte, men jag är inte jätte "kinkig" (ursäkta uttrycket) när det kommer till sömn. Då är det värre med mat, oj oj om jag inte får mat regelbundet ;)


Jag idag, alltid glad, men tittar ni lite noggrannare så ser ni tröttheten i ögat. Tips - le ännu mer så kommer folk se ditt leende mer än att du kanske är lite trött/hängig dagen till ära. Allt kan alltid bli lite bättre med ett varmt leende ;)


   


 

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards