gymjenny

Alla inlägg under augusti 2011

Av Jenny Wigren - 11 augusti 2011 11:19

Så enormt trött!!! Sömnenbristen börjar ta ut sin rätt, jag går runt på jobbet och känner hur ögonen sjunker ihop... INTE BRA!


Trots detta kom jag upp för att köra RPM, va riktigt skönt när halva passet gått och jag insåg att det snart äntligen va över! Som tur va körde jag bara för mig själv i spinningsalen så det påverkade ingen medlem iaf =) Filmningen* börjar närma sig med stormsteg så nu är det bara att öva öva öva!

*måset skicka in en video där du framför hela passet till Les Mills för att bli godkänd instruktör


Befinner mig för övrigt i ett vakum idag... helgen kommer att besluta hur det ser ut ett tag för mig framöver så jag är minst sagt lite orolig! Bara hålla tummarna att älskligen vill det jag vill... annars väntar ett rent helvete ett tag framöver MEN träningenen ska genomföras iaf...!


puss!

Av Jenny Wigren - 10 augusti 2011 17:15

Har ju helt glömt! Nu på lördag börjar jag uppfylla en av mina drömar i livet, en utöver Body Fitness ;)


Jag har fått förfrågan att vara med som instruktör under ett lokalt konvent i Sundsvall :) Jag har fått äran att presentera Box inför alla deltagare på Kvissle Konvent som hålls av Gymnastikförbundet Mitt!! Väldigt glad inför detta och mer finns att läsa via länken https://webmail.jamtport.se/?_task=mail&_action=get&_uid=3726&_mbox=INBOX&_part=2


Nu är det för övrigt bara 40 min kvar innan Body Balance!!

/JW


Av Jenny Wigren - 10 augusti 2011 11:49

Ibland kan även jag få rät sida på mina tankar! Jag insåg igår runt middagstid att det kan va smart av mig att just denna vecka inte stressa med träningen! Matlusten och sömnen är två pusselbitar som inte riktigt finns, därav ingen träning med coachen! Får nöja mig med gruppträningen!


Så korrigeringen blir som följer:

Måndag: Body Pump och MRL

Tisdag: Vila

Onsdag: Body Balance och Body Pump

Torsdag: RPM

Fredag: Vila

Lördag och Söndag: Vi får se... Hoppas på iaf att kunna köra helkropp en gång till denna vecka som minimun....


Hörs!

Av Jenny Wigren - 9 augusti 2011 13:12

Hej!

Vet inte än vart jag står privat och det är klart att det påverkar men träningen måste ändå bli gjord! Om inte annat så ingår det fortfarande i jobbet...!


På lördagen vart det precis som jag skrev Body Pump och eftersom jag kör mkt pump så lägger jag inte in specifik benträning... iaf inte än! Så jag körde hårt med vikterna, lovar att det kändes i söndags ;)


Under söndagen vart det helt klart ett av mina sämsta pass någonsin! Hade noll motivation och mådde så dåligt privat att jag drog ner stämningen på ALLA i gymmet, förlåt! Men lite armar vart det iaf.


Och igår var det jobb... på jobbet maskar man inte! Jag jobbar bl.a som instruktör i koncepten Body Pump, RPM, Body Balance, MRL (mage, rumpa och lår) Core (mage och rygg) samt box och PT challenge (två koncept som inte kräver lika mycket fysiskt av mig). SÅ... just ben och mage är inte två prioriterade muskelgrupper i gymmet, som sagt, inte än iaf. Så i måndags klev jag upp på scenen och körde både Body Pump och MRL. Kändes kanon!


Resten av veckan ser ut som följer:

Måndag: Pump och MRL

Tisdag: Gym - bröst och axlar

Onsdag: RPM, Body Balance och Body Pump

Torsdag: RPM och Body Balance

Fredag: Förmodligen vila

Lördag: Gym - rygg

Söndag: Gym - armar


Sen får vi se hur resultat blir! I regel brukar det inte bli mindre pass iaf OCH NEJ! Jag vill inte att någon kopierar min träning, min kropp är enormt van vid många av mina koncept och reagerar inte nämnvärt men det är fortfarande för mycket träning, även för mig! Så jag vill inte att någon ser detta som en mall att sträva efter. Jag har valt att va ärlig om min träning men om jag märker att läsare följer mig och kör 8-10 pass i veckan så kommer jag mörka! Vill även påpeka att det är extrema veckor som det ser ut som följer! Det är lugnare i vanliga fall.


Förra veckan vart:

Måndag: Löpning 5 km

Tisdag: Gym - bröst och axlar

Onsdag: RPM och gym - rygg

Torsdag: världen rasade samman

Fredag: som torsdag..

Lördag: Body Pump

Söndag: Gym - armar


Puss på er!

Av Jenny Wigren - 5 augusti 2011 11:29

Ibland blir det verkligen inte som man tänkt sig...


Privatlivet är upp och ner... är i en fruktansvärt turbulent situation med min pojkvän (?) och har till söndag kväll på mig att flytta ut från hans/vår lägenhet. Sååå... träning och bloggande är kanske inte det första man tänker på men jag vill hålla mig på banan. Jag vill att resten ska rulla på! Vart ingen träning igår (bråket kom igång tidigt på torsdagmorgonen) och idag blir det inte heller ngt tungt pass... inte kunnat äta eller äta ordentligt och vill inte utamana mig i onödan!


Imorgon lördag blir det iaf Body Pump, jag ska inte stå på scen men helt klart på golvet. Eventuellt RPM efter det bara för att få cykla ur mig alla känslor som slår sönder mig inifrån! Sen är det först på söndag som jag träffar coachen i gymmet igen... Då är det armar som står på schemat. Ska bli intressant.


Puss på er!

/JW

Av Jenny Wigren - 3 augusti 2011 10:57

Godförmiddag!!

NU var det onsdag och jag är bara några mnuter ifrån att börja jobba =)

Var duktigt imorse, hundfri som jag var gick jag upp och satte mig på spinningcykeln för att öva igenom RPM! PRM är Les Mills egna spinning koncept och då jag bl.a livnär mig som instruktör är detta ett av mina koncept jag håller i =D Kändes riktigt skönt att svettas igenom kroppen!


Gårdagens pass vart ett maratonpass.... jag fick straffövningar då min mage satte stopp för söndagens armpass :S

Vi körde i bröst:

Snedbänk 4 x 10-12 reps

Hantelpress 3 x 10-12 reps

Cabelcross 3x 10-12 reps


Axlar:

Hantelpress 4x 10-12 reps

Hantellyft åt sidan (lutande) 3 x 10-12 reps

Drag mot bröst med gummiband 2 x 10-12 reps


Triceps:

Press ovanför huvud med kettelbell 2 x 10-12

Superset med pushdown samt dips 2x 10-12

efter detta va jag riktigt trött och sängen vart ett skönt återbesök!


Ikväll blir det rygg!

PUSS!

Av Jenny Wigren - 2 augusti 2011 08:45

Okej, dags att dra igågn detta på riktigt! Träningen är iofs igång och kosten har gjort stora förändringar MEN nu är det dags att komma igång med bloggandet :) Framförallt eftersom mina vänner börjat hitta hit och påpekar att inget skrivs :P


Mitt mål är att göra Body Fitness premiär under 2012 =) Varför? Vet inte riktigt... Jag har alltid haft smak för det extrema och detta är något jag vill gå igenom för att sedan, genom mitt jobb, kunna hjälpa andra med sina mål inom BF! Första tävlingen blir Tammerpokalen i juli och sedan mitt huvudmål - FITNESS FESTIVALEN i december!!


I dagsgläet ser träningsschemat i gymmet ut som förljande:

Tisdag - bröst och axlar

Torsdag - Rygg (baksida axlar)

Lördag - Armar

Söndag - Ben


Utöver det så blir det morgonpromenader, löpning och en hel del gruppträning då det ingår i mitt jobb =)


Återkommer, redan idag eller senast imorgon ;) Nu ska det blir uppdateringar!


Puss!

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards