gymjenny

Direktlänk till inlägg 19 juni 2012

Avslutar ett kapitel och startar ett nytt...

Av Jenny Wigren - 19 juni 2012 23:55

Ja jag lever, och nu lovar jag att inte försvinna nå mer! Nu har jag inget (på ett tag) som är hemigt eller för den delen gäller andras känslor och liv, så då behöver jag inte ligga lågt!


Men det jag har gjort, på gott och ont är att ändra hela mitt liv och det jag kallade vardag för 2 månader sen till något HELT nytt! Jag har absolut inte förstått allt än, har inte gått igenom alla känslor eller papper än som måste arkiveras. Jag vet att det kommer och när det kommer, då tar jag itu med det. Då jag är en person som ser framåt och lever nu, vill helst om inte annat, så tänker jag inte grotta ner mig i det som vart.... är ni nyfiken så kan ni kolla på mina tidigare inlägg ;)


Nu ser mitt liv ut som följer, jag njuter av att jobba med det jag älskar och med handen på hjärtat, kan bäst! Det är mycket att ta in och helt andra rutiner men, tempot, gym miljön, människorna, utbytet, inspriationen och kollegorna är mer än jag vågar drömma om! Jag gjorde mitt första egna pass igår och jag stormtrivs!! Något annat kan jag inte säga, å fast huvdet och hjärnan gör allt för att hinna med, svetten lackar (receptionens AC var inte i bruk igår), fötterna ömmar och jag försöker smälta alla intryck som kommer mot mig så är jag lycklig! Jag erkänner, jag älskar att jobba, framförallt när det är något jag brinenr för!


Jag hinner spendera en massa tid med min älskade familj och mina djur! Nu är jag äntligen på samma ort och på samma plats som min mamma, mina bröder och min Ragge och Oliver! :)


Träningen då? Jodå, efter att göra allt för att bara överleva, hinna med allt praktiskt som kommer med att byta liv och det faktum att kroppen tackade för sig (chockerande, eller hur?!) så är jag nu på väg tillbaka. Idag tecknade jag för första gången på x antale år ett medlemskap på ett gym! Jag jobbar för SATS i Uppsala och det är ett underbart gym men jag kan ärligt erkänna, att de dagar jag är ledig och känner för att träna så kommer jag inte åka dit ;) Därför är jag nu stolt medlem på Magasinet i Enköping och det ska bli väldigt spännande att vara medlem och inte personal på ett gym :) Undra hur lång tid det tar innan jag omedvetet slutar le till alla andra medlemmar och säger hej och hej då...!! oj oj, de lär veta vem jag är även på Magasinet... fast jag lär va "hon-som-inte-har-alla-hästar-hemma!"  Kan leva med det :P


Har även lovat er mina mått och hur det går med formen.... hahaha, ja jag kan ärligt erkänna att de mål jag satte för 100 grymma dagar inte har följts och jag kommer inte ha några magrutor om 1 vecka ;) Däremot är jag tacksam för de förändringar jag ändå gjort, även om de vart mer på det personliga planet än det fysiska! Det jag däremot kan berätta är att mina mått är det samma sen förra gången! Är ändå imponerad, diffar inte ens en centimter på varken mage, rumpan eller midjan :) Det betyder att jag seriöst måste införskaffa nya byxor, de jag har sitter inte riktigt kvar och när nytvättade jeans känns för stora, ja då är det dags!


Dagens pass vart ben, smart muskel att börja träningsveckan med, nu kan det bara bli bättre :)


Upplägg: kör 3-4 set med ca 8-12 reps, allt beroende på hur mycket vikt jag har lagt på. Jag går efter utmattning och inte efter ett bestämt antal. Nu kör jag efter att lyssna på kroppen, och idag sa den aj :)


* Benpress, sittande

* Benspark

* Lår curl, liggande

* Bulgarian squat, med stång 

* Breda benböj med stång


Inte allt för många övningar men de kommer att kännas, om inte imorgon så på torsdag! Underbart, nu är jag äntligen på g igen :)


Med löfte om att snart höra av mig igen, god natt!

 
 
Ingen bild

P

20 juni 2012 08:17

Kul att du lever :)

 
Patrik

Patrik

23 juni 2012 07:22

Tror jag missat en del under våren... Härligt att du mår bra och trivs och världen vore sig inte lik om du inte sken som solen i en gym miljö :-)

Skör om dig vännen hörs och ses
//Patrik

http://www.kallek.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Wigren - 12 maj 2015 21:46

Imorse ledsnade jag lite grann... jag tycker det är väldigt fascinerande att vi i Sverige är extremt hälsomedvetna, vi har rätt bra koll på vad som är hälsosamt och matas dagligen av inspiration kring hälsa, hälsosamt och att må bra MEN trots det öka...

Av Jenny Wigren - 11 maj 2015 08:51

I lördags var jag äntligen på eventet MammaPower som hölls av träningsevent.se - och jag är så tacksam att jag åkte!!    Eventet var extremt professionellt gjort och förutom galet bra föreläsare/tränare så väcktes min inspiration! Jag valde att s...

Av Jenny Wigren - 4 maj 2015 17:42

För en vecka sedan avslutades första omgången av viktminskningsgruppen som jag höll - tillsammans har de 14 st deltagande gått ner 103.9 kg och jag är jätte stolt över dem! Gruppen har inte haft som fokus snabb viktminskning eller någon speciel diet ...

Av Jenny Wigren - 27 april 2015 11:04

Jag kan inte svara på om intresset för mammaträning och mammamagar är ett "nytt" fenomen sen nått år tillbaka eller om det vart lika aktuellt förr - däremot kan jag konstatera att intresset för träning har ökat markant både när det gäller träning und...

Av Jenny Wigren - 26 april 2015 17:55

Just nu i denna stund sitter jag bredvid min älskade dotter som borde ha somnat för länge sen, detta resulterar i att jag stoppar in nappen, hon drar bort den, blir jätte sur och skriker för att nappen inte är i munnen och jag stoppar in nappen... oc...

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards