gymjenny

Alla inlägg den 26 juni 2012

Av Jenny Wigren - 26 juni 2012 14:45

Igår efter mina löpintervaller så flöt jag på små moln, fylld av lycka eftersom det äntligen vart gjort samt fullpumpad på endorfiner. När detta lyckorus lagt sig så insåg jag hur sjukligt ont det gör i knät när jag går, tänkte att med rätt inställning så är det snart över ;) 


Även fast inställningen var rätt så är smärtan kvar... jag ger den fram till 19.00 ikväll för sen ska det tränas ben och då förstår ju alla att jag inte kan ha ont i något knä...!! :) 


Intervallerna avklarades i alla fall och så här ser mitt upplägg ut, om någon vill köra samma :) 


Jag värmer upp i 5 min med gång och alltid lutning/incline på steg 1, alt 1%. 


30 sek - tempo

1 min - vila (lätt joggning)

45 sek - tempo

1 min - vila

1 min - tempo

1 min - vila

1.15 min - tempo

1 min - vila

1.30 min - tempo

1 min - vila

1.15 min - tempo

1 min - vila

1 min -  tempo

1 min - vila

45 sek - tempo

1 min - vila

30 sek - tempo


Nedvarvning i 5 min, lätt jogg antingen samma som under intervallerna eller ännu lägre hastighet. Sista minuten går jag. 


Intervallerna tar ca 30 min. Beror lite på hur lång tid det tar att få ner resp. få upp tempot på löpbandet. Efter detta så körde jag 3 övningar för mage och lite bröst. 


15 armhävningar

15 fällkniven

Planken - till utmattning


Körde 4 omgångar och sen kände jag att en dusch va rätt skönt! Så här "fin" är jag efter ett intervall pass :) 


Resten av dagen bestod av jobb på SATS och det är även där jag spenderat min morgon och förmiddag. Nu blir det bilen hem, hinna ta en powernap samtidigt som jag äter och tar min älskade Ragge till veterinären. Han har turen att vaccineras ikväll och sen, sen mina vänner är det dags för gymmet!! 


   


Det är även dags att jag återigen börjar dela med mig av hur mina träningsveckor ser ut, nu när jag är på banan igen :)


 


Så förra veckan vart 3 gympass, bra uppstart och jag fick med hela kroppen. Gymträningen kommer se ut så här ett tag framöver, det som ska in är min älskade gruppträning och min kanske inte lika älskade konditionsträning ;)  

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards