gymjenny

Alla inlägg den 11 september 2014

Av Jenny Wigren - 11 september 2014 16:56

Hej hej!!


Hur mår ni? Själv fick jag kasta in handduken igår pga ytterliggare en förkylning, dess värre i halsen vilket då gör att jag inte klarade av att köra mina pass - årets (snarare veckans) sämsta dag då jag hade 4 klasser!! Men med lite trix, lura lite medlemmar och med fantastiska kollegor så vart "alla" pass (med viss modifikation) ändå av och majoriteten av alla som hade tänkt träna just den kvällen fick det = jag är nöjd trots att jag fick ligga i karantän hemma.


Idag är en bättre dag, framförallt eftersom jag inte behöver stå på någon scen och skrika på medelmmar ikväll, jag kan snällt sitta i receptionen och drick grönt te och hosta på dem istället ;) Imorgon har jag inte heller några klasser så det är först på lördag jag ska prestera igen, och då hoppas jag verkligen va på banan igen :D Jag brukar ibland få fungeringar kring mina fantastiska förkylingar som avlöser varandra värre än ett dagisbarn och det finns 3 logiska förklaringar till varför jag aldrig egentligen håller mig borta från dem...


1, jag har aldrig haft ett bra immunförsvar, det är inte min starkaste sida.


2, jag är egen företagare = om jag inte är döende så jobbar jag ändå, trots feber/magsjuka/förkylning och tyvärr även halsont ibland - här har jag däremot blivit mkt smarater eftersom jag inser vad som blir konsekvenserna om jag blir riktigt sjuk! Men i regel jobbar jag så här, mår jag bara dåligt så jobbar jag ändå, vilket resulterar i att jag ena dagen kör klass, nästa går det inte och sen kör jag på igen.


3, jag har en arbetsplats där jag träffar väldigt mycket människor och om mina medlemmar, kollegor eller medlemmarnas barn är risiga så ökar chansen markant att jag också blir dålig, men det kan jag ta - älskar att va i kontakt med så mkt människor varje dag! :)


Så jag får helt enkelt acceptera att jag blir sjuk och aldrig riktigt frisk mellan gångerna, that's my life ;) MEN det hade kunnat va värre!


Idag är första dagen som jag känner av sockersug, den ni! Ni andra?! Är det kanske nån som tom upplevt abstinens än? Det brukar ge sig till känna i form av trötthet, huvudvärk och en känsla av oro i kroppen... Mindre skönt kan jag tänka mig men trösten är att det går över fort och att det är värt det i det långa loppet :)


Ni har börjat komma med riktigt bra tips på godsaker som är mer naturliga och bättre för oss en socker osv, så passa på att läsa kommentarerna under de senaste blogginläggen. Ni kanske får något bra tips! För mig är just nu favoriten hallon, banan och keso = himmelriket i en skål :)


 


OBS: bilden är lånad - jag skulle aldrig våga äta detta i sängen, det skulle garanterat innebära att det hamnade på täcket :P


Så nu tar vi starka tag inför vår första helg inom 100 dagar utan socker och alkohol!! Själv ska jag anordna en kick-off för min fantastiska personal, jag tar med dem i detta :P Kommer inte att serveras något onyttigt under hela lördagen, fördelen när det är jag som bestämmer och handlar ;)


På söndag (senast) lovar jag ett kort på mig också... hur svårt ska det va att foto sig själv, håller selfiekulturen redan på att ta slut?! ;)



PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards