gymjenny

Alla inlägg den 22 september 2014

Av Jenny Wigren - 22 september 2014 10:23

Hej gänget!!


Är det bra med er denna fantastiska höstdag?! :) Själv älskar jag hösten och det gör mig inget att löven far, vinden viner och regnet faller ner!! Det enda som skulle kunna göra det ännu bättre hade vart möjligheten att ligga hemma i soffan, läsa en bok och bara njuta av utsikten... men istället får jag äran att jobba och det gör inget det heller :) Värmeljusen är tända i receptionen och alla ser ännu lyckligare ut över att kliva in på gymmet idag och inse att de kommer få värma sig ett tag :)


Min helg har vart helt fantastisk, underbar och utmattande - på riktigt vad har hänt med all energi jag hade tidigare?! En förkylning i kroppen hjälpte inte direkt heller (vi återkommer dit)


Min helg har bestått av 3 moment, alla ganska tajt samordnande, alltså inget jag inte gjort förr!!


Lördagen började med en bilfärd och slutligen bussfärd till Hagaparken där jag gick/sprang Topploppet tillsammans med några helt fantastiska tjejer från B.A.B.Y Runners Team Enköping. Vädret var fantastiskt och vi hade en super dag i solen med vacker natur, picknick, tjejsnack och förmodligen sista dagen på året då vi kunde sitta i bara linne som överdel och mysa :)


Här kan ni både se mig och Steff när vi kommer in mot mål men även när vi alla är samlade igen


http://www.marathon.se/racetimer/?v=%2Fsv%2Frunner%2Fshow%2F3974628%3Flayout%3Dmarathon%26amp%3Brace_id%3D2183#.VB_ejyCOzwo.gmail


 


Sen vart det en snabb bilfärd vidare mot Ösmo där min låtsaspappa Tord skulle firas på 52 års dagen :D Väldigt mysigt att träffa en del av släkten och familjen igen och även om jag gick och la mig betydligt tidigare än alla andra så var det extremt trevligt!! Nästa gång hoppas jag dock kunna åka dit och va där lite längre, bara få landa lite skulle va skönt :)


Enda bilden (ja, jag suger än på detta) togs av min bror när jag sitter med min älskade Ragge i famnen, fråga mig inte vad det är för halvleende med solen i ögonen som bildar min min är, men i alla fall ;)

 


Sist men absolut inte minst, så spenderades söndagen tillsammans med nästan hela B.A.B.Y Runners Team Sverige tjejerna - otroligt roligt, givande och inspirerande!!


Vi gjorde allt från löpteknik, inspirationspass med Blossom, fotografering, vi fick information gällande en utbildning via The Academy som vi kommer få möjligheten att gå SAMT hann prata en massa om vad vi vill göra med vårt nätverk och vad allas gemensamma mål, drivkraft och fokus ska vara. Detta gav väldigt mycket! Tyvärr var inte jag i min bästa form och det är nu jag börjar inse vad kroppen vill ha sagt...


Här kommer en samlad bild på oss, lånad av Malin Nylén


 

Hittar ni mig i vimlet?! Jag är den som lätt ser slitnast ut...


Så, hur mår jag då efter denna helg?! Sanningen... Jätte dåligt, jag känner mig låg, trött, sliten, fortfarande förkyld och tömd som människa. Vilket är fantastiska förutsättningar för en helt ny, fullsmockad vecka *panik* Så nej, att va gravid i 15:e veckan och samtidigt försöka leva som förr går inte, nu har jag testat och jag inser att alla helger som vart, tillsammans med mitt jobb som är långt ifrån en vanlig 40 tim/arb.vecka tillsammans med all min träning, pt+ och releasinlärningarna som vart inför förra veckan har satt sina spår. Jag måste, på riktigt dra ner på tempot innan kroppen skriker ifrån på riktigt, för denna gång, i det här skedet är jag hundra på att mitt psyke inte vinner.


Jag måste som aldrig förr börja peta bort, prioritera annorlunda och börja lägga in vila (hur gör jag?) istället för roliga aktiviteter... Jag inser också att detta kommer bli en riktigt utmaning och jag vet inte hur jag ska lyckas. Det enda (utöver mitt jobb) som är inplanerat i kalendern ett bra tag framöver är dock Tjurruset och Medlemsfesten som är i oktober. Så efter det måste jag tydligen se till att inte boka in något mer... Tips mottages tacksamt!


Hur går det för er och 100 dagar utan socker?! Idag är det drygt 77 dagar kvar :) Så det är inte långt kvar ;) Däremot erkänner även jag att sockersuget kommer och jag har också tänkt tanken "men en godis/efterätt kan ju inte göra så mycket?" men sen tänker jag på löftet och att jag gör det för min kropps skull och för att må bra - så nej, jag har inte trillat ditt och har hitills hållt mig borta från allt socker och onödiga kalorier :D Det gäller att vilja må bra och välja de bättre alternativen, jag ser det lite somså här, om jag nu ska äta och njuta av något kan jag lika gärna se till att det ger mig vitaminer, mineraler och andra näringsämnen ;)


Hoppas er måndag blir fantastisk!!  



PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards