gymjenny

Alla inlägg den 16 september 2014

Av Jenny Wigren - 16 september 2014 10:44

Tack och åter tack för alla fina, peppande, gulliga, kärleksfulla mess, meddelanden och kommentarer!! Ni gör mig alldels varm inombords!!


Det känns väldigt bra att ha berättat och ännu skönare är det att kunna ha "vanliga" kläder igen där magen får synas, det har vart väldigt frustrerande att försöka dölja den något så där... Nu vet ju långt ifrån alla medlemmar så många tittar fortfarande ner på magen och jag kan riktigt se hur deras hjärnor spinner, men ingen har hitills vågat sig på den livsfarliga frågan "är du gravid?" -  för tänk om så inte vore fallet ;)


 


Ni kan ju säkert också förstå att det inte är direkt svårt för mig att avstå från alkohol heller :P Har inte druckit en droppen sen mitten av juni och med tanke på vad jag bär så är det inte heller något jag saknar, däremot så håller jag fast vid mina 100 dagar utan socker!! Min helg har gått bra, hur har det gått för er?! För lika lite som jag vill äta socker som sen ska delas med mitt virus, lika lite behöver jag få det i kroppen för egen del. Jag väljer hellre att äta mat, näringsrika livsmedel och mer frukt - som både jag, viruset och alla andra mår bättre av :)


 


Sammanfattningsvis så gick helgen väldigt bra! Jag klarade av nästan all träning utan problem och jag stod pall hela kick-offen även om det känns i kroppen. Störsa skillnaden är helt klart orken och återhämtningen, jag orkar inte alls lika mkt som innan graviditeten och framförallt så märks det att kroppen har fullt upp med annat, och att mina försök att återhämta kroppen mellan mina träningar går mindre bra...! Jag känner mig fortfarande lite efter från Body Pumpen i lördags, så kroppen kan kanske inte beskrivas som fräsch. Min plan däremot är att köra på med min träning som vanligt till v.44/45 sen gäller det att tänka om! All träning under graviditeten är inte bra och forskning idag visar att det är vissa träningsformer som en gravid kvinna ska undvika från mitten av sin graviditet - dessa ska såklart jag också undvik när jag närmar mig v. 20 (v.44/45). Innan dess hoppas jag kroppen går med på min träning så all upplärning hinns med. Sen kommer jag såklart inte sluta träna bara för att jag kommer in i v.20 det jag däremot ska undvika är hopp/studs, ytterlägen i olika positioner, maxpuls (för mycket mjölksyra) och att ligga på rygg och träna. Sen kommer bålträning inte va någon större idé heller :P Det betyder att from v. 45/56 så kommer jag bara ha kvar 1 Body Pump/v, 1 Body Balance/v samt min löpning med B.A.B.Y ganska stor skillnad från nu när jag har/har haft 2 GRIT, 1 Body Pump, 3 Body Combat, 1 Core, 1 RPM (spinning), 2 Body Balance, 2 företagsklasser utöver de nämnda och min löpning med B.A.B.Y Runners Team... Så vad ska jag göra sen?! När all denna träning försvinner?! Enkelt - jag ska äntligen börja gymma igen och bygga upp mig själv inför en kommande höggraviditet, en förlossning och det faktum att jag ska bli mamma!!


Den här veckan spräcker jag däremot alla mina gränser när det kommer till träning och jag lovar kroppen, att om du bara tar dig igenom den här veckan så kommer det va lugnt (allt är relativt) fram till förlossningen ;)

Måndag

17.00 GRIT Cardio

18.30 Body Combat

19.30 Body Balance


Tisdag

8.15 Företagsklass (kondis + yoga)

16.15 Body Combat

18.30 RPM


Onsdag

16.15 Core 60 min

18.00 GRIT Strength

18.30 Body Combat

19.30 Body Balance


Torsdag

11.30 Body Pump 45 min

18.30 Löpning 60 min


Fredag

VILA!!


Lördag

14.00 Topploppet 5 km


Söndag

Heldag med B.A.B.Y Runners Team Sverige - allt från workshops med löpteknik till löpning


Sen börjar ytterliggare en vecka, en vecka jag hoppas bjuder på mindre träning ;)


För min del är det nu dags för lite lunch och fortsatt arbete innan kvällen avslutas med 2st pass :)

Önskar er en fantastisk dag!!

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards