gymjenny

Alla inlägg den 25 maj 2014

Av Jenny Wigren - 25 maj 2014 10:21

Det händer att jag får kommentarer som tyder på att jag verkar tro att jag är både odödlig och omänsklig och det händer rätt ofta att personer i min närhet själva ifrågasätter om detta är möjligt - att jag kan va lika levande och dödlig som alla andra och ja, det är jag! Däremot har jag ett pannben av starkaste kaliber, en energi och en livsglädje som gör att jag har förmågan att trycka undan allt från smärta till trötthet när det väl gäller! Jag vet inte hur många gånger det hänt att det svartnat framför ögonen på mig under ett träningspass och jag ändå lyckas bita ihop och levererera tills klassen/klasserna är över - en egenskap jag älskar hos mig själv! Vet att många inte anser det som en fördel men jag är tacksam över att ha kunnat leverera trots magsjuka, feber och skador. Självklart inte optimalt men vid vissa tillfällen i mitt liv har det inte funnits någon annan utväg. Vid frågan om det då va värt det så kan jag idag, med tanke på att jag uppnått ett av mina livsmål svara - ja, det va värt det! Sen att jag inte utsätter mig för detta ofta är såklart en självklarhet, jag säger inte emot när folk påpekar att jag är lite korkad.... men helt tappad är jag inte ;)  


Men det betyder inte att jag inte är mänsklig - långt ifrån, jag är bara galet envis ;) Igår var däremot en dag dag då jag vart påtagligt påmind om hur mänsklig jag är! Igår stod nämligen kvartaler på schemat, 5 av mina 6 Les Mills koncept skulle bokas av och schemat såg ut som följer


10.15 - 11.45 RPM #63

12.15 - 13.30 GRIT Strength + Cardio (fokus låg på drop set)

13.45 - 15.15 Body Pump #90

15.45 - 17.15 Body Balance #65


 

Så här mådde jag efter 1 GRIT pass i vintras... usch vad slut jag var igår!!



Igår slog jag person bästa i att svettas! utan att överdriva. Kläderna som åkte in i tvättmaskinen nu på morgonen var fortfarande blöta från RPM:en. Det rann svett från håret redan kl 10.45 och det vart inte bättre ;)


När jag äntligen satt på tåget hem var jag slut, hungrig, illamående, skakig, lätt svimfärdig och villiga att bara gråta av trötthet - så jag lovar, jag är högst mänsklig! Efter en dusch, en hel pizza och mys med älskligen så kändes det äntligen bättre! Hade förväntat mig att vakna öm och totalt slut idag... helt ärligt hade det inte vart mer än rätt men av någon outgrundlig anledning vaknar jag pigg (inställningen är allt) och har faktiskt inte ont någonstans... Gårdagens pirr i musklerna är också borta och idag ligger foksu på att fortsätta äta ikapp de måltider jag inte fick i mig igår... Nästa gång det är kvartal så ska jag nog försöka få till något glapp för mat! Skulle helt klart underlätta :)

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards