gymjenny

Alla inlägg den 15 maj 2014

Av Jenny Wigren - 15 maj 2014 10:12

Förlåt kroppen för allt jag utsätter dig för och förlåt för att jag glömt bort att du är mitt tempel och inte en maskin... De tankarna far genom mitt huvud idag, tog mig tid att känna av kroppen och även göra en besiktning, följande vart det nedlsag på


- ömmande, trötta och mindre välskötta fötter

- torr, fnasig och kliande hud

- trötta ögon

- oplockade ögonbryn (kanske inte den farligaste 2:an men dock en 2:a i protokollet)

- utslag, gråhet och rödblommig hy i ansiktet

- nalgar vi inte ens ska prata om

- ömmande nacke, axlar och ländrygg

Tyvärr så är även halsont och en något förhöjd temperatur också en del av det hela...


Jag kan ärligt säga att nej, jag är inte världsbäst på att ta hand om mig själv. Det är jag inte! Jag förväntar mig enormt mycket av min kropp och vad den ska prestera, tyvärr har jag inte gjort min del av dealen och inte riktigt skött kroppen såsom jag ska. Jag har någonstans glömt att det är mitt tempel och utan min kropp skulle mitt liv aldrig funka! Jag äter och sover, det gör jag. Men jag skulle kunna sitta ner när jag äter och faktiskt ta mig tid för min mat, jag skulle även kunna ge kroppen lite vila och lugn, inte bara fullt ös till sänggående och sen va igång i fulltöspå 5 min igen, jag skulle även kunna hålla i intaget av kosttillskotten bättre - min kropp behöver all näring den kan få förtillfället, jag skulle även kunna trappa upp meditationen till dagligen (det om något behövs kan jag erkänna) och någong gång skulle det kanske va bra om jag gav min kropp kärlek i form av omvårdnad...


Så utöver att kroppen inte går under benämningen fräsch så rullar allt på! Å det går ritkigt bra!! Det är mycket som händer på Magasinet just nu och det är nog någonstans där som jag glömde bort att ta hand om mig själv. Många beslut, mycket planering och en hel del "om jag bara kunde se in i framtiden!" pågar för fullt just nu! Vilket är jätte kul, verkligen jätte jätte kul! Lägg då till att jag äntligen är igång som Personlig Tränare ordentligt igen - både via pto.nu och även live - vilket i sig gör att jag mår hundra resor bättre än tidigare. Jag mår så enormt bra av att se andra nå sina mål!! Jag har äran att utvecklas både fysiskt men psykiskt via de utmaningar som väntar under maj och sommaren plus att jag äntligen kommer ha eget boende inom kort (ca 3,5 mån men jag är positiv!) och det är inte direkt så att jag sitter dumt till nu när jag bor med min bror! Både han och min mor är den stora anledningen till att jag fått min kost att bli så bra som den faktiskt är!


Så det blir till att ta sig själv i örat och förbättra det som måste förbättras, mitt lilla tempel ska få lite mer kärlek framöver!!


 

Mina stackars små fosingar!! Lite mer ligga still i soffan så blir detta bra :)

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards