gymjenny

Direktlänk till inlägg 27 september 2014

Att lära känna kroppen på nytt

Av Jenny Wigren - 27 september 2014 12:33

ungefär så känns det just nu! jag kan inte längre förvänta mig samma från kroppen, såsom jag kunde förr och nu när den värsta irritationen över detta lättat så har jag börjat inse att det blir till att lära känna kroppen på nytt. Efter de förutsättningar som jag har just idag, idag var jag rätt stark!! Däremot nu, när jag sitter och fortfarande försöker ta igen mig själv efter 1 Body Pump och 1 RPM är jag inte lika kaxig ;)


 

Jag och magen innan, på tisdag går jag in i v.16 och har vart gravid i 4 månader = overkligt!!


Passen gick ändå riktigt bra och jag är så tacksam över min kropp och allt den orkar med!! Den dagen ni hör mig säga något annat - slå mig! Jag hoppas jag har turen att få fortsätta köra dem här passen riktigt långt in i graviditeten och att jag får fortsätta uppleva dessa fantastiska lördagsmornarna - de är underbara <3


Helgen i stort består annars av jobb! Jobbar till stägning idag, vilket faktiskt känns riktigt bra. Har så mycket arbete att komma i kapp med så några timmar i repan är precis vad jag behöver! Imorgon fortsätter det med jobb och slutligen B.A.B.Y Runners Team - jag har så mycket inspiration från förra helgen att dela med tjejerna så jag ser fram emot att träffa alla imorgon och dela med mig av inspirationen - målet är att springa hela vintern och det enda som eventellt kommer att stoppa mig är magen :)


Visst har jag nämnt att jag älskar mitt jobb och min träning?! :P


Önskar er en fantastisk lördag och helgens tips på njutning är inte mitt recept, jag fick det av min kollega Bea och jag hoppas det kommer smaka!!


Kladdkaka GI

100g smör

2 ägg

1 dl stevia alt 0,5 dl sötningsmedel

100g blandade nötter (t.ex. cashew, mandlar, jordnötter eller hasselnötter)

1,5 dl siktat dinkelmjöl

100g 70% choklad


Sätt ugnen på 250g, smält chokladen i vattenbad samt smält smöret. Mixa nötterna och blanda dem med de torra ingridienserna. Tillsätt sedan den smälta chokladen, äggen och smöret. Blanda allt och häll ut i en form. Grädda i ugn tills den blivit fast men lite halv geggig.


Servera med kvarg/keso som du blandar ner hallon och eller bläbär i

NJUT!!


Eller gör det ännu enklare för dig! Smält mörkchoklad och doppa jordgubbar eller kiwi!! Så enkelt, så gott och ändå görs det för sällan ;)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Wigren - 12 maj 2015 21:46

Imorse ledsnade jag lite grann... jag tycker det är väldigt fascinerande att vi i Sverige är extremt hälsomedvetna, vi har rätt bra koll på vad som är hälsosamt och matas dagligen av inspiration kring hälsa, hälsosamt och att må bra MEN trots det öka...

Av Jenny Wigren - 11 maj 2015 08:51

I lördags var jag äntligen på eventet MammaPower som hölls av träningsevent.se - och jag är så tacksam att jag åkte!!    Eventet var extremt professionellt gjort och förutom galet bra föreläsare/tränare så väcktes min inspiration! Jag valde att s...

Av Jenny Wigren - 4 maj 2015 17:42

För en vecka sedan avslutades första omgången av viktminskningsgruppen som jag höll - tillsammans har de 14 st deltagande gått ner 103.9 kg och jag är jätte stolt över dem! Gruppen har inte haft som fokus snabb viktminskning eller någon speciel diet ...

Av Jenny Wigren - 27 april 2015 11:04

Jag kan inte svara på om intresset för mammaträning och mammamagar är ett "nytt" fenomen sen nått år tillbaka eller om det vart lika aktuellt förr - däremot kan jag konstatera att intresset för träning har ökat markant både när det gäller träning und...

Av Jenny Wigren - 26 april 2015 17:55

Just nu i denna stund sitter jag bredvid min älskade dotter som borde ha somnat för länge sen, detta resulterar i att jag stoppar in nappen, hon drar bort den, blir jätte sur och skriker för att nappen inte är i munnen och jag stoppar in nappen... oc...

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards