gymjenny

Direktlänk till inlägg 9 september 2014

Dag 2

Av Jenny Wigren - 9 september 2014 13:20

Hej gänget!!


Hur går det för er?! Jag kan va ärlig och erkänna att jag än inte känner av något sug, men sen har jag inte heller utsatt mig för någon situation där det skulle kunna uppstå heller - man får inte va dum ;) Och igår kväll när jag va vrålhungrig innan jag hade hunnit laga middag och ätit (en situation där MÅNGA trillar dit) så valde jag istället en banan... nu vet jag att många inte tycker att bananer är direkt upphetsande men det är helt ärligt inte konsekvenserna som en chokladkaka har i kroppen heller!


Och jag tänkte redan dag 2 ta upp en väldigt viktig sak - nämligen återfall ;) Nu vet jag att ni onekligen är bäst och om ni valt att göra detta så kommer ni också lyckas! Självaklart!! MEN - jag har vart med förr och hur motiverad vi än kan va så finns det 1 000 000 sjukt bra bortförklaringar och jag har nog iaf hört majoriteten av dem (inte för att va bitter). Därför vill jag redan nu ta upp detta med vårt fantastiska psyke som gör att vi tyvärr tänker lite fel... Jag kan inte lova (även om jag vill) att alla kommer klara 100 dagar, men däremot kommer majoriteten lätt att klara 95 dagar under denna period - och hur bra är inte det?! Tänk dig 95 dagar utan socker, alkohol och onödiga kalorier, 95 dagar där du valt att ge kroppen det den behöver och mår bra av, istället för livsmedel som stressar vårt system och helt ärligt inte fyller någon näringsfunktion alls - INGEN!


Det finns en bra saker att ta med sig om ett återfall skulle inträffa, bara för att du valt (ledsen men ingen kan tvinga dig att äta något du inte vill, om du äter eller dricker något under denna perioden som ingår under socker/alkohol så var det för att du gjorde det valet, helt själv!) att äta en godis alt drucikt ett glas vin - se inte det som "nu är allt kört! Jag kan lika gärna fortsätta äta/dricka resten av dagen för jag har ändå misslyckats". Nej du har inte misslyckats, du har gjort ett mindre bra val och de kommande valen är det som bevisar för dig själv om du verkligen vill detta eller inte... Jag tar en liknelse, du är på väg hem och utgår från en del av stan där du inte är allt för ofta. Detta resulterar i att du halvägs hem inser att du kört fel och istället är på väg åt motsatt håll = mindre bra. Då är min fråga - kommer du åka hela vägen till Haparanda innan du gör en U-sväng och kör åt rätt håll eller kommer du att i nästa rondell svänga rätt och åka hem på en gång?!


Om du nu inser att du valt att äta en godis - kommer du då äta upp ALLT i din väg innan du väljer att börja om och starta om din resa med minst 21 dagar utan socker?! Eller är du smart och vänder redan vid första godisbiten?


Det är inte ett misstag som definierar vem du är eller vad du gör - det är vad majoriten av dina val består av som visar dig vem du är.


Jag tänket att vi kanske kunde börja ge varandra lite bra tips - för jag misstänker att de flesta har samma "fallgrop" nämligen mystiden i soffan på kvällarna. Det är i regel då de flesta upplever sug, och ju fler bra alternativ vi kan ge varandra desto mindre risk för oss alla att trilla dit! Perosnligen är min favorit skivat äpple med kanel över - sjukt enkelt och barnsligt gott ;)


 


Sen sist men inte minst, här behöver jag er hjälp med allt från tips till idéer (vill ni inte skriva i kommentarsfältet för att andra inte ska kunna se, skriv det, för då publicerar jag det aldrig utan skriver ut tipset direkt i bloggen,utan namn såklart) av den anledningen att jag sällan har det här problemet - de flesta idag argumentarer inte emot mig och mina "nej tack" ;) Hur gör ni för att lättast slippa argumentationer och "det dåliga samvetet" för att ni väljer att inte dricka alkohol på middagar/fester?! Har ni bra tips, råd eller "så här löser jag det" trix så dela - för jag vet att många tycker denna biten är jobbigast.


I övrigt så har den här dagen gått bra - för fort men bra! Jag har framförallt bemannat receptionen och fixat allt från medlemsfrågor, PT planering och annat fix och trix som ingår i mina arbetsuppgifter. Jag har även hunnit med en företagsklass vid 8 tiden och laddar upp för dagens sista klass kl 16.15 - i alla fall för mig. Dagens arbetspass avslutas med en PT kund. Min lilla arbetsdag kommer med andra ord att hamna på den fantastiska summan 13,5 tim :)  

Då jag för tillfället har STORA problem med att fastna på bild så bjuder jag på en som är 1 år gammalt ;) Smalare och med längre hår men annars samma brud!

 
 
Ingen bild

Helena smith

9 september 2014 14:51

Är inte helt säker på att jag klarar 100 dgr i sträck men har ju klarat över 50 dgr hittills iaf bordet från lördagen 😊 vattenmelon och cola zero är mina bästa vänner när suget kommer

 
Ingen bild

Linn Pettersson

9 september 2014 17:46

Avstod stolt över efterrätten efter en begravning idag! Kommit på att det är bättre att äta mig ordentligt mätt på maten, så minskar suget på efterrätt rejält!;)
Om folk skulle argumentera för att jag inte dricker alkohol, svaret är enkelt "jag mår så mycket bättre utan" :) vad ska någon säga emot det?;)

Jenny Wigren

9 september 2014 20:46

Underbar inställning

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Wigren - 12 maj 2015 21:46

Imorse ledsnade jag lite grann... jag tycker det är väldigt fascinerande att vi i Sverige är extremt hälsomedvetna, vi har rätt bra koll på vad som är hälsosamt och matas dagligen av inspiration kring hälsa, hälsosamt och att må bra MEN trots det öka...

Av Jenny Wigren - 11 maj 2015 08:51

I lördags var jag äntligen på eventet MammaPower som hölls av träningsevent.se - och jag är så tacksam att jag åkte!!    Eventet var extremt professionellt gjort och förutom galet bra föreläsare/tränare så väcktes min inspiration! Jag valde att s...

Av Jenny Wigren - 4 maj 2015 17:42

För en vecka sedan avslutades första omgången av viktminskningsgruppen som jag höll - tillsammans har de 14 st deltagande gått ner 103.9 kg och jag är jätte stolt över dem! Gruppen har inte haft som fokus snabb viktminskning eller någon speciel diet ...

Av Jenny Wigren - 27 april 2015 11:04

Jag kan inte svara på om intresset för mammaträning och mammamagar är ett "nytt" fenomen sen nått år tillbaka eller om det vart lika aktuellt förr - däremot kan jag konstatera att intresset för träning har ökat markant både när det gäller träning und...

Av Jenny Wigren - 26 april 2015 17:55

Just nu i denna stund sitter jag bredvid min älskade dotter som borde ha somnat för länge sen, detta resulterar i att jag stoppar in nappen, hon drar bort den, blir jätte sur och skriker för att nappen inte är i munnen och jag stoppar in nappen... oc...

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards