gymjenny

Direktlänk till inlägg 19 december 2013

Mängden och valet av träning

Av Jenny Wigren - 19 december 2013 07:37

God morgon kära läsare!!


Ännu en ny dag ligger framför oss! För min del började den redan kl 4.35 (om jag är positiv) min älskade lilla katt Oliver har hållt mig vaken regelbundet sedan 4.15 tack älskade lilla kisse! Det ska jag komma ihåg, det är jul snart ;)


Veckan har börjat bra för min del och jag hoppas den även gjort det för er! Jag har hitills hållt mig till träningsplanen och känner mig nästan fräsch inför kvällens dubbel med Body Combat och Body Pump, vem som sen bär mig hem är en annan fråga. Någon frivillig?


Jag tänkte att vi skulle ta det här med min träning, jag inser också när jag läser mina veckorappoteringar av gjorda träningspass, samt kollar igenom den planering jag har - att det blir väldigt mycket träning! Detta är absolut inget jag rekommenderar majoriten av mina medlemmar, absolut inte heller till mina PT klienter OM de nu inte har samma mål som mig, då blir det en annan femma. Tänkte jag skulle svara på de frågor jag får oftast, så kanske en del i min närhet kan bli lite lugnare :)


* Varför tränar jag såsom jag gör? - Därför att jag dels har ett mål med min träning, jag vill tävla i Body Fitness och då krävs det tung styrketräning för det, träning som gör att jag bygger. Samt att jag jobbar med träning, det går inte att komma ifrån att min roll som instruktör är mitt jobb. Världens bästa jobb - absolut! Men det blir mycket träning när dessa ska kombineras.


* Varför går jag inte sönder? - Min mängd av träning har byggts upp, det är inte så att jag gick från 2 pass/v till 10 pass/v på 2-3 månader. Jag har jobbat som instruktör och parallelt till det tränat stytketräning på egen hand i gymmet i ca 3,5 år nu. Jag har succesivt vant kroppen vid att träna såsom jag gör, det gör också att min kropp återhämtar sig lättare. Och dagar då den inte gör det - ja, då vilar jag.


* Hur orkar du?! - ni ska bara veta vad jag äter! Och mängden kalorier jag konsumerar på en dag! Jag lovar, det är inte bara sallad och tonfisk i min diet... Det skulle ALDRIG gå! Jag behövre kompensera det jag tränar med energi in, både med mat och sömn. Sömnen är däremot min akilles häl, det kan jag va ärlig och erkänna.


* Hur länge tänker du träna så här mycket?! - Tills jag är i mål! Eller tills kroppen säger att det inte går längre. Jag lyssnar extremt mycket på min kropp, sen kanske det inte blir så att kroppen får sin vilja igenom alla gånger. Men jag ser till att jag har rätt inställning till min träning och att jag vågar vila från den, dagar då kroppen inte är med, nä då får jag acceptera det och göra ett nytt försök nästa dag/vecka.


När det kommer till träning så är det alltid två saker som du måste ha koll på - 


1. Vad är ditt mål?!


2. Varför tränar du såsom du gör?


Mitt jobb som Personlig Tränare är att hjälpa dig besvara fråga 1 och att se till att fråga 2 är svaret till fråga 1. Om du inte har de mål som jag har, då ska du inte heller träna såsom jag gör. Du ska alltid se till att din träning hjäler dig nå dina mål!


Nu är äntligen pto.nu igång! Känns jätte roligt och jag ser fram emot att jobba med detta verktyg. Sen är inte min ambition att göra detta på heltid. Jag kan däremot inte välja bort den här chansen eftersom jag älskar mitt jobb och detta känns som ett extremt roligt och givande sätt att jobba! Nu öppnas mitt yrke upp för ännu fler, för dem vars gym inte erbjuder Personlig Träning eller för dem som inte vill träna på gym! Fantastiskt!


  

Första sidan




"min" sida - Välkomna!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Wigren - 12 maj 2015 21:46

Imorse ledsnade jag lite grann... jag tycker det är väldigt fascinerande att vi i Sverige är extremt hälsomedvetna, vi har rätt bra koll på vad som är hälsosamt och matas dagligen av inspiration kring hälsa, hälsosamt och att må bra MEN trots det öka...

Av Jenny Wigren - 11 maj 2015 08:51

I lördags var jag äntligen på eventet MammaPower som hölls av träningsevent.se - och jag är så tacksam att jag åkte!!    Eventet var extremt professionellt gjort och förutom galet bra föreläsare/tränare så väcktes min inspiration! Jag valde att s...

Av Jenny Wigren - 4 maj 2015 17:42

För en vecka sedan avslutades första omgången av viktminskningsgruppen som jag höll - tillsammans har de 14 st deltagande gått ner 103.9 kg och jag är jätte stolt över dem! Gruppen har inte haft som fokus snabb viktminskning eller någon speciel diet ...

Av Jenny Wigren - 27 april 2015 11:04

Jag kan inte svara på om intresset för mammaträning och mammamagar är ett "nytt" fenomen sen nått år tillbaka eller om det vart lika aktuellt förr - däremot kan jag konstatera att intresset för träning har ökat markant både när det gäller träning und...

Av Jenny Wigren - 26 april 2015 17:55

Just nu i denna stund sitter jag bredvid min älskade dotter som borde ha somnat för länge sen, detta resulterar i att jag stoppar in nappen, hon drar bort den, blir jätte sur och skriker för att nappen inte är i munnen och jag stoppar in nappen... oc...

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards