gymjenny

Alla inlägg den 27 december 2013

Av Jenny Wigren - 27 december 2013 08:04

Hoppas ni allt haft en fantastiskt jul!! Och jag hoppas framförallt att ni njutit och INTE sitter med ångest just nu! Just kommentarerna "Oj vad jag ätit mycket!!", "Nu måste jag röra på mig för att kompensera att jag ätit så mycket" och min favorit "va tjock jag blivit!" är 3 varianter på meningar som jag hör väldigt mycket av just nu... Något som fascinerar mig! Så du har också ätit väldigt mycket mat?! Kanon, du och nästan alla andra har gjort det under dessa 2 dagar, vi tar det igen - i 2 dagar!! Det är inte dessa dagar som ska ge dig ångest... det är snarare alla andra 363 dagar på året som du ska känna lite mer försiktigthet med. Även om det känns som att du ätit din egna vikt x10 i mat så har du inte det. Det är näst intill omöjligt ;) Du kan dessutom va ganska lugn, för om din kropp funkar såsom den är skapt så har du just nu hormoner i kroppen som försöker jämna ut vågskålen genom att automatiskt få dig att äta mindre under helgen som kommer nu. Kroppen vill nämligen ligga jämt - på allt, om du inte gillar förändringar så kan jag meddela att din fysiologi är ännu känsligare mot detta. Så va lugn, andas! Du kommer inte se ut som en valross! Om du däremot just nu känner dig mer svullen så finns det två logiska förklaringar till detta - julmat innehåller mycket kolhydrater och salt, båda gör att du binder mer vätska på kroppen. Detta blir du lättast av med genom att motionera (få igång systemet igen) och drick mycket vatten (spola ut kroppen).


Så känn ingen ångest över julen och julmaten, jag hoppas du njöt av den! Nu är det bara resterna kvar och 1 år till nästa gång. Det enda som är "farligt" med julen är att vi har en tendens att röra för lite på oss under dessa dagar. Det är värre! Din hälsa är djupt beroende av att du rör på kroppen, håller i gång en cirkulation och belastar dina muskler så om det är något du ska fundera på just nu så är det inte hur du ska svälta dig själv idag - det är snarare vad ska du träna idag?!


       


Själv har jag haft en fantastisk jul, med en MASSA god mat! Min personliga favorit är sill, jag kan äta otroliga mängder sill :) Jag och min älskade sambo har dessutom haft turen att spendera juldagarna med våra respektive familjer! Julafton spenderades med hans familj och släkt (på hans mors sida), kvällen vart sedan hos min stora lillebror som bor kvar i Enköping. På juldagen vakenda vi upp hos min bror och packade oss sedan in i bilen för att åka till min mamma, mammas fästman (Tord) och mina små bröder i Ösmo. Väl där fick vi även träffa Tords döttrar med respektive. Pricken över i:t denna jul var ändå att få krama om min gammelmormor på 97 år i Nyköping <3 Så även om julen handlar mycket om mat så hoppas jag att den för er, precis som för mig, innebär att vi även tar oss tid att träffas och umgås. Inte bara sitta i samma rum med varsin mobil, utan faktiskt prata, skratta och mysa!

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards