gymjenny

Direktlänk till inlägg 6 december 2013

Att leva med en...

Av Jenny Wigren - 6 december 2013 07:02

      Förkylning är allt annat än roligt! Gårdagen fick sluta på ett annat sätt än jag ville och planerade - fick bli sängen och sömn istället för mina älskade dubbelpass. Det är nu över en vecka som jag fått låta träningen lida och jag har väl kännt mig halv krasslig sen någon gång i september/oktober, typiskt! Sen kan jag ju ärligt erkänna att jag inte alls vilat såsom det är meningen när man är sjuk men ändå. Jag vill gärna va superwomen och tänkte att lite envishet kanske kan få mig dit?! Dit eller till sjukhussängen...


Idag mår jag i alla fall helt klart bättre än jag gjort på 1 vecka och det känns fantastiskt! Det är tyvärr halsen som är värst och det var också anledningen till att jag snällt fick loma hem utan att ha svettats igår. Det vart sömn och soffhäng hela kvällen och den lilla vilan har i alla fall hjälpt lite :) Så nu ska jag hålla mig lugn även idag, så hoppas jag vara stark och klar för resten av livets utmaningar imorgon ;)  - inställningen är allt!


Så vad händer mer i mitt liv?! MASSOR eftersom jag knappt hinner blogga, sorry! I helgen som var så kombinerade jag peaken av förkylningen med PT dagarna under Fitness Festivalen i Göteborg, fantastsikt roligt, inspirerande och lärorikt! Jag tar med mig massor av kunskap ifrån dem två heldagarna och känner en helt annan gnista inför det kommande årets utamningar och äventyr. Jag har även jobbat en hel del ;) Det är mycket pyssel just nu med jul och vårschemat på gruppträningen samt allt annat som hör till att administrera, planera och göra på gymmet. Jag sätter även mycket av min tid på att lära in mig de nya relaserna i Les Mills, nu kommer två veckor med releaser och det innebär återigen glädje, tårar och en massa pluggande av koreografi framför spegeln. Utöver det så jobbar jag på att utforma min egna sida på pto.nu - väldigt spännande! Förhoppningsvis så går sidan "live" under nästa vecka, helt otroligt! Så det är mycket på alla pla!! Än vet jag vart fötterna är och kan sova tryggt om nätterna så jag känner ändå att jag har koll :) Fördelen med många arbetstimmar - du hinner mycket på jobbet ;)


Planen framöver är att komma igång med gruppträningen igen, det enda jag kört hitills är GRIT Strength samt Body Balance i onsdag. Om kroppen tillåter så är det Body Pump imorgon och Cykel+Core på söndag *hoppas*. Veckan därefter blir det helt andra takter :) Jag saknar gymmet och vill inget mer än kunna komma igång med den träningen igen, jag älskar att kunna kombinera gruppträning med gym för att få det bästa av båda världarna!


Bjuder på några bilder på mig under Fitness Festivalen, jag åkte via The Academy och vart då en del av deras VIP Crew, väldigt roligt och jag fick helt klart nya kontakter och vänner som jag ser fram emot att följa!


   


Här är en liten skärmdump på pto sidan - kommer bli extremt roligt att få jobba även med detta!


 

Så nu tar vi oss an denna fantastiska fredag! En fredag som för mig innebär jobb, lite mer jobb, ärenden på stan, gymgenomgång samt personalmys med alla som jobbar på Magget på kvällen <3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Wigren - 12 maj 2015 21:46

Imorse ledsnade jag lite grann... jag tycker det är väldigt fascinerande att vi i Sverige är extremt hälsomedvetna, vi har rätt bra koll på vad som är hälsosamt och matas dagligen av inspiration kring hälsa, hälsosamt och att må bra MEN trots det öka...

Av Jenny Wigren - 11 maj 2015 08:51

I lördags var jag äntligen på eventet MammaPower som hölls av träningsevent.se - och jag är så tacksam att jag åkte!!    Eventet var extremt professionellt gjort och förutom galet bra föreläsare/tränare så väcktes min inspiration! Jag valde att s...

Av Jenny Wigren - 4 maj 2015 17:42

För en vecka sedan avslutades första omgången av viktminskningsgruppen som jag höll - tillsammans har de 14 st deltagande gått ner 103.9 kg och jag är jätte stolt över dem! Gruppen har inte haft som fokus snabb viktminskning eller någon speciel diet ...

Av Jenny Wigren - 27 april 2015 11:04

Jag kan inte svara på om intresset för mammaträning och mammamagar är ett "nytt" fenomen sen nått år tillbaka eller om det vart lika aktuellt förr - däremot kan jag konstatera att intresset för träning har ökat markant både när det gäller träning und...

Av Jenny Wigren - 26 april 2015 17:55

Just nu i denna stund sitter jag bredvid min älskade dotter som borde ha somnat för länge sen, detta resulterar i att jag stoppar in nappen, hon drar bort den, blir jätte sur och skriker för att nappen inte är i munnen och jag stoppar in nappen... oc...

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards