gymjenny

Direktlänk till inlägg 15 november 2013

Jo jag lever...

Av Jenny Wigren - 15 november 2013 07:01

Så hur mår ni?! Själv har jag ärligt mått bättre... så kan jag ärligt svara ;) Jag mår i det stora hela bra, jätte bra till och med! Livet är fantastiskt, håller ni inte med?! Däremot är det lite "små" grejer som stör för tillfället som gör att den där WOW känslan inte infiner sig...


Så vad har jag gjort sen senast? Jobbat, vart på kryssning (Rock at Sea 50- och 60-tals musik), vart på Allt för Hälsan mässan med underbara svärmor och min vän/Rikards kusin/min frisör Emma, jag har även hunnit fira 15 mån tillsammans med min älskade Rikard och faktiskt inte tränat så jätte mycket!! Jag har även hunnit fatta en hel del beslut och kunnat andas ut. Hemlighetsmakeriet fortsätter ett litet tag till, men nu är det nära! För även om alla beslut är fattade och alla parter som det berör är överrens så - ja ni som vart med ett tag vet hur detta funkar - alla som behöver höra det först, måste få höra det innan jag skriver det på min blogg ;)


Men vi kan gå tillbaka till en väldigt intressant punkt, bristen på träning?! Så vad har hänt? Mycket enkelt - Terese Alvén hände och hennes föreläsning "Viktig - Från matmissbrukare till hälsoinspiratör". Jag hade äran att gå på hennes föreläsning under Allt för Hälsan mässan och jag såg verkligen fram emot att se henne live, jag är en av hennes trogna följare på http://blogg.loppi.se/sparkibaken/. Jag tänkte att det kunde va kul att höra och se henne live, inget mer än så, tills hennes ord började sjunka in. Jag har tyvärr en bakgrund av både ätstörning och träningsberoende (på den nivån att jag tränade 1,5 - 3 tim dag, överdriver inte) och även om jag anser mig sen något år tillbaka vara frisk så gick ett litet ljus upp för mig när jag kommit hem och började tänka på vad hon egentligen sagt. Jag tror absolut att du kan bli frisk från ätstörningar, det är inte lätt men det går! Jag anser också att det är helt ok för en person som äter och sover ordentligt att träna 7-10 tim/v OM du har balansen... Jag har helt ärligt inte något problem med min kost och äter precis allt. Jag får ingen ångest efter att ha ätit varken godis eller kakor men, det är nu det blir roligt, jag har märkt av ångesten som en vilodag innebär. Jag är som lyckligst när hela veckan är fyld av träning och den kick som 12 pass/v innebär är svår att beskriva med ord - inte bra! Jag är långt ifrån där jag en gång var, men bara att jag känner igen tankarna gör att jag behöver bromsa, innan jag sätter mig i en sits jag inte vill va. Så vad betyder det? Ska jag sluta instruera och träna?! NEJ, nu tar vi det för vad det är, jag vill veta att jag har kontrollen över min träning och att jag inte kopplar ihop den glädje som träning ger mig, eller att mina mål inom träningen ska bli skadad därför att jag inte kan förstå vikten av vila. Därför, tvingar jag mig till mer vila och låter kroppen få återhämta sig. Om ett år är denna backning inte möjlig, då är varje träningspass så mycket viktigare än nu - nu tänker jag främst på den träning som kommer göra att jag blir redo för Tammerpokalen 2015. Så om det är någon gång jag ska lägga in mer vila så är det nu.


Jag kommer fortsätta hålla mina pass och även köra något gympass tillsammans med Johan, men resten får va under november månad. Känns det ok i början av december så lägger jag på mer träning då igen, annars får det vänta till januari. Det är viktigt att ibland lyssna både på kroppens signaler MEN även dina egna tankar kring det du gör! Om vi jämför förra veckan innan föreläsningen och denna vecka så inser ni vad jag menar


 


Och ska vi va ärliga så är detta i sig en lugnare vecka än det vart på länge...




Som max så tillkommer ett pass på söndagkväll, jag hoppas må så pass mycket bättre så jag kan hålla i den nya klassen Cykel/Core på söndag kl 17.30 - hoppas!!


Men som extra krydda på träningsvilan så hör det också till att kroppen igår tillät viruset/bakterien att komma tillbaka i kroppen - typsikt! Så igår vart det ofrivillig vila från både Body Combat och Body Pump, jag låg och sov istället. Så idag mår jag bättre men det är inte bra, det gör ont i halsen men framförallt så sitter det i luftröret, det är jobbigt att andas och det känns som att någon sitter på min bröstkorg MEN utöver det så är allt jätte bra ;) Nu mina fantastiska läsare, vänner, medlemmar och familj så vänder det! 2014 kommer att blir så galet bra!! Kan knappt vänta tills jag äntligen får ställa mig på ett hustak och skrika ut nyheten :D


Annat som gör mig glad är dessa fantastiska blommor som jag fick av svärfar - inte så konsigt att min karl är så fantastisk med tanke på de helt otroligt fina föräldrar han har!

  



 
 
Ingen bild

Victoria

9 december 2013 15:18

Vad heter Appen där du lägger in passen så fint som på skärmdumpen? endast fitnessplan?

Jenny Wigren

10 december 2013 09:42

Hej Victoria, Tyvärr verkar det som att den appen inte finns längre. Själv försökt hitta den till andra som vill ha den :) De jag kan rekommendera istället är workout journal och shapelink. Båda är gratis men har lite annorluna layout :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Wigren - 12 maj 2015 21:46

Imorse ledsnade jag lite grann... jag tycker det är väldigt fascinerande att vi i Sverige är extremt hälsomedvetna, vi har rätt bra koll på vad som är hälsosamt och matas dagligen av inspiration kring hälsa, hälsosamt och att må bra MEN trots det öka...

Av Jenny Wigren - 11 maj 2015 08:51

I lördags var jag äntligen på eventet MammaPower som hölls av träningsevent.se - och jag är så tacksam att jag åkte!!    Eventet var extremt professionellt gjort och förutom galet bra föreläsare/tränare så väcktes min inspiration! Jag valde att s...

Av Jenny Wigren - 4 maj 2015 17:42

För en vecka sedan avslutades första omgången av viktminskningsgruppen som jag höll - tillsammans har de 14 st deltagande gått ner 103.9 kg och jag är jätte stolt över dem! Gruppen har inte haft som fokus snabb viktminskning eller någon speciel diet ...

Av Jenny Wigren - 27 april 2015 11:04

Jag kan inte svara på om intresset för mammaträning och mammamagar är ett "nytt" fenomen sen nått år tillbaka eller om det vart lika aktuellt förr - däremot kan jag konstatera att intresset för träning har ökat markant både när det gäller träning und...

Av Jenny Wigren - 26 april 2015 17:55

Just nu i denna stund sitter jag bredvid min älskade dotter som borde ha somnat för länge sen, detta resulterar i att jag stoppar in nappen, hon drar bort den, blir jätte sur och skriker för att nappen inte är i munnen och jag stoppar in nappen... oc...

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards