gymjenny

Direktlänk till inlägg 5 november 2013

Sluta hitta ursäkter!!

Av Jenny Wigren - 5 november 2013 08:20

Ok på riktigt! Det är inte vädret, någon annans eller grannens fel om du inte kom iväg och tränade... Det finns alltid bara en person som är skyldig till att du inte kommer i mål - den personen är DU!


Det finns en underbar (?) mentaltiet hos allt för många, att vilja hitta anledningar att skylla ifrån sig på. Vilket är i min värld väldigt fascinerande, eftersom jag inte anser mig vara ett offer för omständigheterna, å inte heller anser att någon annan är det. Visst nu finns de tillfällen som gör att hur mycket du än önskar träna/äta bra/sova mer/meditera osv inte går pga sjukdom eller liknande MEN jag hör allt för många skylla på helt andra saker, som går att påverka! Favoriten just nu är vädret och årstiden... underbart för här har vi ett exempel som verkligen styrker mitt förhållningssätt. Ja, jag köper att det är mörkt, kallt och dagen till ära blött - men det är inte en anledning att krypa ner under täcket, eller att äta mer godis eller för den delen att boka av träning, ALDRIG! Att det däremot är en anledning att vilja komma in för att träna, det köper jag, men allt sitter i din inställning. Tufft?! Ja, men sant...


Så istället för att titta ut genom fönstret och sucka, ändra dina tankar. Tänk på hur extremt mycket piggare, varmare och gladare vi blir av att träna! Välj att hitta energin i din träning, låt kroppen röra på sig, bli starkare och tillåt alla härliga hormoner som träningen ger oss kicka igång dig denna höst! Välj att äta bra mat som ger dig energi och gör dig mätt, nöjd och pigg istället för att ge kroppen sockerkickar som sen blir dippar. Boosta kroppen med mycket färg i maten som gör att du fyller dina vitamin och mineraldepår!! Och sist, men absolut inte minst, LE - alla reagerar positivt på leednden så le mot dig själv i spegeln eller nästa person som du träffar. Bara våga test och se vilken härlig reaktion det blir :)


             

Själv laddar jag inför eftermiddagens gympass! Inte ens tidsbrist ska få förstöra träningen, aldrig ;) Idag blir det bröst och biceps!! Efter det ska jag lägga mig ner och ligga helt stilla i 2-2,5 timmar... herregud hur ska det gå :P Allt för att va fin! ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Wigren - 12 maj 2015 21:46

Imorse ledsnade jag lite grann... jag tycker det är väldigt fascinerande att vi i Sverige är extremt hälsomedvetna, vi har rätt bra koll på vad som är hälsosamt och matas dagligen av inspiration kring hälsa, hälsosamt och att må bra MEN trots det öka...

Av Jenny Wigren - 11 maj 2015 08:51

I lördags var jag äntligen på eventet MammaPower som hölls av träningsevent.se - och jag är så tacksam att jag åkte!!    Eventet var extremt professionellt gjort och förutom galet bra föreläsare/tränare så väcktes min inspiration! Jag valde att s...

Av Jenny Wigren - 4 maj 2015 17:42

För en vecka sedan avslutades första omgången av viktminskningsgruppen som jag höll - tillsammans har de 14 st deltagande gått ner 103.9 kg och jag är jätte stolt över dem! Gruppen har inte haft som fokus snabb viktminskning eller någon speciel diet ...

Av Jenny Wigren - 27 april 2015 11:04

Jag kan inte svara på om intresset för mammaträning och mammamagar är ett "nytt" fenomen sen nått år tillbaka eller om det vart lika aktuellt förr - däremot kan jag konstatera att intresset för träning har ökat markant både när det gäller träning und...

Av Jenny Wigren - 26 april 2015 17:55

Just nu i denna stund sitter jag bredvid min älskade dotter som borde ha somnat för länge sen, detta resulterar i att jag stoppar in nappen, hon drar bort den, blir jätte sur och skriker för att nappen inte är i munnen och jag stoppar in nappen... oc...

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards