gymjenny

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2014

Organiserat kaos

Av Jenny Wigren - 21 oktober 2014 07:04

Ungefär så ser det ut för tillfället, jag har förhoppningsvis precis koll på allt och kommer nog (lägger in en reservation här om att det kan skita sig) att kunna se till att hålla koll på allt tills det är i hamn :D Jag har nämligen börjat inse att de kommande 3 veckorn kan komma att bli de tuffaste på riktigt, riktigt länge (å då har det inte direkt vart lugnt fram tills idag) men, med hopp, tro och kärlek så ska detta gå att genomföra!! Mina att göra de närmsta dagarna -självklart med hjälp av Johan ;)


* Packa ner min lägenhet i lådor

* Packa ner Johans lägenhet i lådor

* Städa min lägenhet

* Städa Johans lägenhet

* Hitta köksbord + stolar

* Börja flytta över mina och Johans saker till vår 3:as förråd (eftersom det rör sig om flera hushåll som flyttar samma helg så har vi redan bytt förråd, allt för att göra den 1:a november så smidig som möjligt :)

* Börja köpa mammabyxor - nu börjar det bli svårt att hitta kläder att ha på sig och mina jeans kan jag snällt försöka trycka ner mig själv i om tidigast 12 mån...

* Fixa allt inför temaklädseln på lördag (alla i personalen på Magasinet kommer att klä ut sig, vi kör ett gemensamt tema)

* Fylla i en skadeanmälan och ta min bil till en verkstad... jag startade min måndagmorgon med lite mer spänning än vad som var nödvändigt.

* Få hem mina grejer från jordens alla hörn (resultatet av att ha bott på 3 olika ställen de senaste 10 månaderna) 

* Skriva en artickel inför B.A.B.Y Runners Teams nyhetsbrev

* Gå på UL och äntligen ta reda på kön och antal bebisar i magen :P

* å så var det detta med att andas, sova och äta...

(detta ska alltså va gjort innan slutet av v.44 men ingen panik, absolut ingen alls :P Efter det kommer en vecka som bygger på att få 3:an up and running!)


Märk väl, detta var bara "privata" att göra saker - sen tillkommer Magasinet och PT+ det som gör det absolut mest spännande är att jag ska göra detta och va gravid samtidigt! Det är nu det blir riktigt roligt för min del, eftersom jag är van att bara kunna stänga av och köra på tills allt är klart! Sen bryter jag ihop och är sjukt trött ett tag innan jag åter är på benen... nu funkar inte det längre. Sömnbehovet är större än aldrig förr och trots att jag sover mer, vilar mer och äter mer - är jag fortfarande lika slut! Den största chocken hitills (utöver viktökningen...) har vart bristen på ork. När jag inte orkar längre, då orkar jag inte längre, det är en ny upplevelse!! Jag jobbar i regel 85-110 tim/v beroende på vad det är för vecka och vad som krävs av mig... förra veckan kom jag upp i 55 tim,vilket i min värld är en extrent lugn vecka (på riktigt alltså) - och ändå var jag soppslut redan på torsdagen. Det är väl nu första aha upplevelsen inträffar och jag på riktigt inser att mitt liv inte kommer bli som förr igen, just nu, när jag ännu inte har en bebis i min famn och allt känns overkligt - allt från att bli sambo och flytta till en 3:a, bli bonusmamma på riktigt och även bli mamma då är det helt ärligt ovant!! Som tur va har jag bästa medicinen mot det, att få va med min älskade lilla familj som jag är med och skapar, att ha tiden att stå och baka chokladbollar med lilla E är värt massor och en av helgens höjdpunkter!! Sen är det klart jag inser att min karriär inte är över, men den kommer aldrig att bli som förr... Att återgå till 100 tim/v, 13 träningspass/v, jobba sena kvällar + helg varje vecka och samtidigt ligga på gränsen sömnmässigt - nej, det kommer jag inte vilja göra igen! Det gör inte mig till den sambo och mamma jag vill va! Jag är så sjukt stolt över det jag uppkommit karriärmässigt och jag kommer aldrig släppa det, jag måste bara hitta en nivå i mitt liv där jag får plats för både jobb och familj.


För även om det känns långt bort med att bli mamma så har jag något väldigt påtagligt som gör att jag inser mer och mer vad som kommer att ske i mars, nämligen min mage! Min lilla (?) mage som inte är liten längre och nu är det ingen som missar att jag väntar barn! Idag kliver jag in i v. 19 och har snart kommit halvvägs!! När barnmorskan sa i v. 10 att "du kommer inte se någon större skillnad på din mage förns v.20-22" då räknade hon tydligen inte med att jag väntar en kennel?! Just nu är mantrat "livmodern ligger väldigt ytligt - det är därför min mage vart stor så fort!"


Vad tror ni - hur många bebisar kan det få  plats där inne...?!

   

Den träning som fortfarande känns riktigt bra är Body Pump, Body Balance, Spinning/RPM, styrketräning och löpning - resten känns inte bra just för mig i alla fall, jag är ändå extremt tacksam att det finns massor jag fortfarande kan göra i träningsväg :) Bildern är från igår efter mitt Body Balance pass med helt fantastiska medlemmar <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Wigren - 12 maj 2015 21:46

Imorse ledsnade jag lite grann... jag tycker det är väldigt fascinerande att vi i Sverige är extremt hälsomedvetna, vi har rätt bra koll på vad som är hälsosamt och matas dagligen av inspiration kring hälsa, hälsosamt och att må bra MEN trots det öka...

Av Jenny Wigren - 11 maj 2015 08:51

I lördags var jag äntligen på eventet MammaPower som hölls av träningsevent.se - och jag är så tacksam att jag åkte!!    Eventet var extremt professionellt gjort och förutom galet bra föreläsare/tränare så väcktes min inspiration! Jag valde att s...

Av Jenny Wigren - 4 maj 2015 17:42

För en vecka sedan avslutades första omgången av viktminskningsgruppen som jag höll - tillsammans har de 14 st deltagande gått ner 103.9 kg och jag är jätte stolt över dem! Gruppen har inte haft som fokus snabb viktminskning eller någon speciel diet ...

Av Jenny Wigren - 27 april 2015 11:04

Jag kan inte svara på om intresset för mammaträning och mammamagar är ett "nytt" fenomen sen nått år tillbaka eller om det vart lika aktuellt förr - däremot kan jag konstatera att intresset för träning har ökat markant både när det gäller träning und...

Av Jenny Wigren - 26 april 2015 17:55

Just nu i denna stund sitter jag bredvid min älskade dotter som borde ha somnat för länge sen, detta resulterar i att jag stoppar in nappen, hon drar bort den, blir jätte sur och skriker för att nappen inte är i munnen och jag stoppar in nappen... oc...

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards