gymjenny

Alla inlägg den 9 oktober 2014

Av Jenny Wigren - 9 oktober 2014 16:05

 HEJ!!


Hur är det med er?!


Med mig är det bara bra!! Kroppen är trött MEN jag har skön träningsvärk efter att ÄNTLIGEN ha styrketränat igen - å som jag saknat det! Det här är fösta veckan utan Body Combat och även om jag vart duktig att planera upp den tiden med annat jobb har det även betytt att jag kunnat träna i gymmet igen!! Det är nog en av de största fördelarna med att va gravid - att äntligen ha tid för styrketräning :) Igår vart det bröst och biceps, målet är att även hinna få till rygg, axlar, triceps och rumpa innan veckna är över!


Hittills denna vecka har träningen vart


Måndag

16.15 Functionel Fit - företagsklass (här instruerade jag mer än tränade så den räknas inte egentligen)

19.30 Body Balance


Tisdag

8.15 Företagsklass


Onsdag

16.15 Core

18.15 Styrketräning

19.30 Body Balance


Torsdag

Vila


Fredag

16.30 Styrketräning - rygg, triceps och axlar


Lördag

9.15 Body Pump

10.15 RPM (alt vila)


Söndag

16.30 Body Step

Japp ingen B.A.B.Y Runners Team denna vecka för min del, som gruppträningsasvarig är det mitt jobb att kunna hjälpa mina nya instruktörer igång efter en utbildning och det betyder Body Step denna vecka, vilket ska bli riktigt kul!!


Skämten om tvillingar har tacksamt nog lugnat ner sig, magen "slutade" växa några veckor innan den nu kom igång igen :P v. 17 är jag i nu och framifrån syns inte allt för mycket


 


Däremot från sidan och från my point of view syns det som lite mer :D


   


Och jag ska va ärlig... det är inte lätt alla dagar! Det är helt klart en annan känsla som sprids i kroppen nu när jag ser min kropp, även om jag är överlycklig över att va gravid så har jag inte vant mig varken vid synen i spegeln eller känslan av att kläderna sitter åt... Nya träningsbyxor är numera ett måste, även de som går på är på väg ner efter ett tag, inte så bra. Så nu måste jag bara deala med mig själv, om jag ska ge upp och skaffa str L på en gång eller köra en period med M först, känns som att saker och ting kan börja att växa ganska snabbt snart. Tips nån?!


Annat roligt som jag kan berätta är att jag ska flytta igen... japp det är sant! 1,5 mån har jag haft min 2:a och nu blir det en 3:a istället, flytten ska dessutom ske i månadsskiftet okt/nov det betyder att jag och Johan ska se till att kunna tömma 2 hushåll på en och samma helg - och på mindre än en månad... OM jag någonsin byter bransch och ska gå på erfarenhet så bör jag byta till flyttbranschen! Kan även konstatera att min fina tanke "nu ska det få lugna ner sig ett tag, jag ska ha lediga dagar som bara spenderas i soffan" helt enkelt får vänta minst 2 mån till. Tur en annan är van!


Va ett tag sen ni fick ett recept så jag tänkte att nu är det dags igen ;) Jag forsätter på 100 dagar utan socker och ger er därför recept på kakor - berätta gärna vad ni tyckte om dem, om ni bakat dem vill säga


Nyttiga Chokladkakor

1 banan
3 ägg
1 dl pumpafrön
1 dl solrosfrön
1/2 dl linfrön
1 dl kokos
1 dl kakao
1 dl valfria hackade nötter
4 msk kokosolja (smält)
3/4 dl honung


1. Mosa bananen och vispa ihop med äggen.


2. Blanda alla torra ingredienser och rör ner i äggblandningen. Häll över kokosoljan och honungen och blanda ordentligt.


3. Bred ut smeten på en plåt med bakpl.papper, smeten ska vara ungefär 1 cm hög. Grädda i 175 grader i mitten av ugnen i ca 20 min. Om du vill så kan du även ha kokosflingor som garnering.


4. Skär i bitar när plåten svalnat.


5. Förvara i en burk i skafferi eller kyl, håller ca 1 vecka. Kan frysas.



 


NJUT!!







PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards