gymjenny

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2014

En helg som mänsklig och normal!!

Av Jenny Wigren - 6 oktober 2014 13:14

Hej!


Hoppas ni haft en fantastisk helg och vecka!! Jag gjorde något jag i helgen inte är van vid... jag gjorde egentligen precis ingenting men samtidigt hur mycket som helst och jag är så varm i hjärtat efter den här helgen! Som rubriken lyder så testade jag på att göra såsom majoriteten gör, samt att va mänsklig - inte för att jag på något sätt är onormal men mitt "normal" brukar skilja sig lite från de jag har runt omkring mig. Jag brukar också lite halvspysdigt och ibland med kärlek få höra att jag är omänsklig och kappabel att göra mer än vad kroppen egentligen orkar med, med tanke på andra omständingheter MEN nu i helgen vart det annorlunda ;)


För det första var jag ledig... den ni! Jag hade på agendan Body Pump på lördagen, Tjurruset på söndagen samt B.A.B.Y Runners Team. Å de va allt! Inga arbetsdagar på 11 tim eller liknande! Så jag gick snällt hem efter att ha joobat 10 tim i fredags till Johan och Emila, då körde vi fredagsmys med hemmagjorda hamburgare, mys framför film och slutligen idol.


Lördagen bestod av Body Pump, städning, äppekpajs bakning, pannkakor till lunch, mys med familjen och bara lugn... Jag inser att detta inte är en WOW faktor för så många andra men för mig är det nytt, nytt och helt klart uppskattat! Det var fantastiskt med den kvalitetestiden! Söndagen skulle ha bjudit på helt annat, men där sa kroppen nej. Redan på lördagen började det göra ont i magen (inge farligt utan det hör till, men ändå långt ifrån skönt) så när det inte var bättre på söndagen valde jag att möta upp mina enormt tappra och starka vänner/medlemmar som skulle springa Tjurruset i Sthlm, de fick kramar, t-shirts att ha på sig och när de åkt åkte jag tilbaka till sängen... på riktigt jag kröp ner i sängen igen! Slumrade ca 1 tim innan jag gick upp och fixade frukosten, sen spenderades majoriteten av den dagen i soffan och PT+ jobb, magen tackade för sig även på eftermiddagen och då jag verkligen, för första gången någonsin verkligen tänker köra på "lyssna på kroppen" så gjorde jag det! Marie min räddare i nöden hoppade in och tog hand om tjejerna som sprang för B.A.B.Y Runners Team medan jag fortsatte och tog det lugnt!!


Så idag, idag känner jag mig pigg, stark lite borta helt ärligt, att inte ha vart i mina papper och rotat på 2 dagar känns både bra men obehagligt... Men jag har all förhoppning om att jag kommer ha en annan skärpa under hela veckan efter att ha fått den här vilan i helgen, och för mig och min lilla familj så var det guld värt att få den här tiden, framförallt eftersom Emilia (min lilla bonusdotter) va i stan i helgen! Nu har jag en arbetsvecka på 6 dagar att ladda för! Återkommer imorgon om just detta med socker och våra 100 dagar utan socker - hur går det för er?!


 

Här va jag redan gravid utan att själv veta om det <3

 
 
Ingen bild

Ellen

6 oktober 2014 21:50

Det går fortfarande oväntat superbra! Har inte trillat dit än även om det varit nära. Nu ska jag till Turkiet en vecka. Det blir en utmaning att hålla mig ifrån socker där, men det ska jag fixa:)

 
Ingen bild

Jennie

8 oktober 2014 20:31

Bra jobbat!
Stolt PT-kund :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Wigren - 12 maj 2015 21:46

Imorse ledsnade jag lite grann... jag tycker det är väldigt fascinerande att vi i Sverige är extremt hälsomedvetna, vi har rätt bra koll på vad som är hälsosamt och matas dagligen av inspiration kring hälsa, hälsosamt och att må bra MEN trots det öka...

Av Jenny Wigren - 11 maj 2015 08:51

I lördags var jag äntligen på eventet MammaPower som hölls av träningsevent.se - och jag är så tacksam att jag åkte!!    Eventet var extremt professionellt gjort och förutom galet bra föreläsare/tränare så väcktes min inspiration! Jag valde att s...

Av Jenny Wigren - 4 maj 2015 17:42

För en vecka sedan avslutades första omgången av viktminskningsgruppen som jag höll - tillsammans har de 14 st deltagande gått ner 103.9 kg och jag är jätte stolt över dem! Gruppen har inte haft som fokus snabb viktminskning eller någon speciel diet ...

Av Jenny Wigren - 27 april 2015 11:04

Jag kan inte svara på om intresset för mammaträning och mammamagar är ett "nytt" fenomen sen nått år tillbaka eller om det vart lika aktuellt förr - däremot kan jag konstatera att intresset för träning har ökat markant både när det gäller träning und...

Av Jenny Wigren - 26 april 2015 17:55

Just nu i denna stund sitter jag bredvid min älskade dotter som borde ha somnat för länge sen, detta resulterar i att jag stoppar in nappen, hon drar bort den, blir jätte sur och skriker för att nappen inte är i munnen och jag stoppar in nappen... oc...

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards