gymjenny

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2014

Vänder det nu?!

Av Jenny Wigren - 15 augusti 2014 07:16

God morgon!!


Hoppas ni alla sovit fantastiskt bra och att ni känner er pigga, utvilada och på g! Jag vet att jag sovit men kroppen hade gärna sett någon timme mer... Däremot så är det nu 3:e, alltså 3:e dagen på rad jag vaknar och inte känner mig illamående, förstörd, trasig och matt - LYCKA! Kan det va så att det äntligen vänder nu?! Jag tänker hoppas men samtidigt försöka bromsa mig själv så mycket jag bara kan, jag känner mig själv ganska bra ;) Efter en vecka med de värsta dagarna på länge så börjar jag känna igen mig själv och det är fantastiskt skönt - detta innebär såklart att jag fortfarande måste ta det lugnt och hålla mig till mitt löfte om att bara (sätt in det i mitt perspektiv) jobba 6 dagar/v... Känns nästan konstigt att inte va schemalagd 7 dagar i veckan, sen inte sagt att jag kommer va hel ledig på söndagar, trodde ni det själva? Söndagar kommer alltid innebär B.A.B.Y Runners Team och denna vecka till ära även en gymgenomgång och GRIT Strength men, jag ska inte upp kl 7.00 :)


Lovade att ge er lite mer inblick på min vardag så här kommer en snabbgenomgång på vad jag hitills gjort


- Måndagen innebar öppning, www.pto.nu ( =PT+) jobb, 2 fantastiska PT kunder (en av mina PT kunder bloggar och här kan ni läsa hennes del av vår relation http://www.niiinis.se/blog/traning-och-craving-x-2/), företagsklass, receptionsmöte och sen avslutades dagen med Body Combat och Body Balance


 

Bild lånad från vårt första pass tillsammans, hon tillhör kategorin - bloggare som även kan ta kort :P. Tack för lånet Niiinis!


- Tisdag var en katastrofdag rätt igenom, en av de tyngre dagarna så jag har förtjänat att resten vart bra! Jag jobbade på med PT+ och fick en del administrativt arbete gjort, PT kunden fick jag tyvär boka om (ingen idé att ha en PT om hon mer oroar sig för att själv tuppa av under passet), däremto tog jag alla krafter jag ägde och körde en gymgenomgång innan jag kastade in handduken och spenderade resten av dagen i soffan.


- Onsdagen var betydligt bättre! Började också med en öppning, PT+ jobb och sen gick eftermiddagen i ett, själv imponerad över att allt ändå flöt!! Jag körde kloss i kloss gymgenomgång, möte med vår nya Personliga Tränare som kommer börja dra igång sin verksamhet nu i augusti (japp, så mycket har PT verksamheten växt på Magasinet *överlycklig tjej*), gymgenomgång igen, PT konsultation, lägenhetsvnisning (jag kanske snart blir med lägenhet!!), fika med en extremt viktig person i mitt liv och slutligen en full Body Balance klass - den här dagen bär jag med mig länge!


- Torsdagen (även kallad gårdagen) började också bra, vid 8 tiden var jag på plats redo för att ta mig an dagen! Min ena PT kund vaknade med en förkylning så där fick vi tänka om, slutade med en PT konsultation istället, inhandling av varor till Magget, sen vart det företagsklass, 1 PT kund och slutligen receptionen innan jag åter intog gruppträningssalen - men inte för att själv träna/hålla pass, utan för att va moraliskt stöd åt min nya Box instruktör. Gårdagskvällen avslutades med mat och sängen!


Så en snabb överblick - en annan hinner imponerande mycket när arbetsdgarana håller sig på den perfekta mängden 10-14 timmar! En annan sak som är ganska självklar... det är inte svårt att förstå varför kroppen inte blir av med ett irriterande virus...


Så dagen då?! Den är lika fantastisk den ;) Jag har börjat med öppning och kommer spendera hela förmiddagen med PT+, schemaläggning för hösten, planering inför medlemsfesten, göra annonser om PT och även annons till lokaltidningen, jag ska även hinna fixa det sista med autogirodragningarna, löner till min fantastiska personal och mycket mer! Jag avslutar arbetsdagen med 2 PT kunder och en PT konsultation och när jag slutar runt 17.30-17.45 så blir det en snabbfix (försöka få på mig vanliga kläder och inte träningskläder) innan jag ska äta middag med en vän - räknar med att somna med ett leende runt 22 ikväll :D   


 

Sen ska jag ta minst ett av dessa idag ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Wigren - 12 maj 2015 21:46

Imorse ledsnade jag lite grann... jag tycker det är väldigt fascinerande att vi i Sverige är extremt hälsomedvetna, vi har rätt bra koll på vad som är hälsosamt och matas dagligen av inspiration kring hälsa, hälsosamt och att må bra MEN trots det öka...

Av Jenny Wigren - 11 maj 2015 08:51

I lördags var jag äntligen på eventet MammaPower som hölls av träningsevent.se - och jag är så tacksam att jag åkte!!    Eventet var extremt professionellt gjort och förutom galet bra föreläsare/tränare så väcktes min inspiration! Jag valde att s...

Av Jenny Wigren - 4 maj 2015 17:42

För en vecka sedan avslutades första omgången av viktminskningsgruppen som jag höll - tillsammans har de 14 st deltagande gått ner 103.9 kg och jag är jätte stolt över dem! Gruppen har inte haft som fokus snabb viktminskning eller någon speciel diet ...

Av Jenny Wigren - 27 april 2015 11:04

Jag kan inte svara på om intresset för mammaträning och mammamagar är ett "nytt" fenomen sen nått år tillbaka eller om det vart lika aktuellt förr - däremot kan jag konstatera att intresset för träning har ökat markant både när det gäller träning und...

Av Jenny Wigren - 26 april 2015 17:55

Just nu i denna stund sitter jag bredvid min älskade dotter som borde ha somnat för länge sen, detta resulterar i att jag stoppar in nappen, hon drar bort den, blir jätte sur och skriker för att nappen inte är i munnen och jag stoppar in nappen... oc...

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards