gymjenny

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2014

Inget blir som planerat och virus-update

Av Jenny Wigren - 6 augusti 2014 07:51

Det roliga med att ni kommer få följa med lite mer under mina arbetsdagar, är att ni snart kommer bli varse om att ingen dag blir någonsin som planerat :P Och för ett kontrollfreak som mig har det blivit något jag behövt lära mig att acceptera... Ta måndagen som exempel - min gymgenomgång dök aldrig upp vilket gjorde att jag helt plötsligt stod med ett oplanerat hål i kalendern! Dessutom var det den varmaste dagen på 22 år (?!) vilket också gjorde att ingen direkt ville köra Body Combat... helt ärligt inte ens jag va sugen :S Så den klassen vatr inställd och vi hade de lägsta antelet passdeltagare en måndag på säkert också 22 år ;)


I vanliga fall när jag då står med oplanderade timmar i min kalender innebär det att jag passar på att göra ärende kopplade till Magasinet, allt från panta, banka kassapengarna eller göra inköp som behövs till anläggningen... men i måndags vart det INTE så! Det är egentligen helt sjukt va dålig viruset gör mig, för när jag numera får dessa hål - då lägger jag mig och sover. Detta har ALDRIG hänt i mitt yrkessamma liv! Ok, vissa dagar (vi pratar kanske om 10 st under mina år inom gymbranschen) har jag passat på att lägga mig på en massagebänk/soffa på barnpassningen för att kunna sluta ögongen någon minut så jag tar mig igenom arbetsdagen... men att jag behövt göra det 3, alltså 3 gånger på en och samma dag, nej det har aldrig hänt. Men det är den hårda sanningen, det är alltså så pass trött jag numera är. Även om jag vet att denna trötthet kommer att avta så känns det ändå läskigt, det är inte riktigt likt mig att behöva ta en/flera powernap... Jag har alltid kunnat lita på att hur trött jag än är, så kan jag prestera... Saknar den känslan!


Va hos läkaren igår, fick träffa en väldigt trevlig läkare så jag är mer än nöjd! Tyvärr så var det exakt det jag trodde... Vila, lyssna på kroppen och förösk äta regelbundet för att hålla illamåendet borta. För er som inte riktigt hängt med, jag har fått något virus i magtrakten och det gör mig både trött, illamående, yrslig och seg... Men förhoppningsvis så ger det snart med sig och då kommer jag må bra igen!! LÄNGTAR! Under tiden får jag acceptera att jag numera behöver powernaps mitt på dagen, att jag inte för tillfället är människa på bara 5-6 timmars sömn (min tidigare livlina) och att jag måste lyssna mycket mer på vad kroppen egentligen orkar, som hon så fint sa "du och din vilja är inte riktigt prioriterad av kroppen just nu, den har annat att ta hand om" - typsikt!


Men från något halvtrist till något roligare - dagens agenda!

6.00 - 12.30 Receptionen

PT+ jobb, lösa AG dragningar på medlemmar, få en överblick av hösten, börja skissa på affsichen som avslöjar vad som sker på Magasinet 25/10, planera inför ett möte imorgon.


12.30 - 18.00 Admin tid

PRECIS ALLT MELLAN HIMEL OCH JORD! Här är jag inte låst vid receptionen så då kan jag passa på att åka ifrån anläggningen om jag behöver göra ngt ärende osv. Här ska jag även hinna sova (tänkte sova i solariet = 2 flygor på en smäll), äta alla mina måltider som jag är ordinerad samt ta en stund och bara andas och njuta av regnet som jag hoppas håller i hela dagen! <3


18.30 Body Combat

idag blir den garanterat av! En massa bokade :D


19.30 Body Balance

Å som jag längar - balance är det pass just nu där kroppen samarbetar fullt ut - underbart!


Sen blir det hem, duscha, äta igen, sova och njuta av en god (?) natts sömn :D


Jag fortsätter att försöka boosta kroppen, här med en grön mix av allt från spirulina, spenat, annanas, nässlor osv.

Smaken är inte lika illa som det ser ut ;)

 

Återkommer med svettiga bilder efter dagens två pass ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Wigren - 12 maj 2015 21:46

Imorse ledsnade jag lite grann... jag tycker det är väldigt fascinerande att vi i Sverige är extremt hälsomedvetna, vi har rätt bra koll på vad som är hälsosamt och matas dagligen av inspiration kring hälsa, hälsosamt och att må bra MEN trots det öka...

Av Jenny Wigren - 11 maj 2015 08:51

I lördags var jag äntligen på eventet MammaPower som hölls av träningsevent.se - och jag är så tacksam att jag åkte!!    Eventet var extremt professionellt gjort och förutom galet bra föreläsare/tränare så väcktes min inspiration! Jag valde att s...

Av Jenny Wigren - 4 maj 2015 17:42

För en vecka sedan avslutades första omgången av viktminskningsgruppen som jag höll - tillsammans har de 14 st deltagande gått ner 103.9 kg och jag är jätte stolt över dem! Gruppen har inte haft som fokus snabb viktminskning eller någon speciel diet ...

Av Jenny Wigren - 27 april 2015 11:04

Jag kan inte svara på om intresset för mammaträning och mammamagar är ett "nytt" fenomen sen nått år tillbaka eller om det vart lika aktuellt förr - däremot kan jag konstatera att intresset för träning har ökat markant både när det gäller träning und...

Av Jenny Wigren - 26 april 2015 17:55

Just nu i denna stund sitter jag bredvid min älskade dotter som borde ha somnat för länge sen, detta resulterar i att jag stoppar in nappen, hon drar bort den, blir jätte sur och skriker för att nappen inte är i munnen och jag stoppar in nappen... oc...

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards