gymjenny

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2012

Mina mål

Av Jenny Wigren - 4 augusti 2012 13:30

Min mål under hösten sträcker sig faktiskt hela vägen fram till 1 maj 2012! Jag har valt att dela upp det längsta målet i ett delmål, så jag har något att se fram emot. I vanliga fall brukar jag ha flera mål samtidigt, en del större och en del mindre så ja gbrukar inte behöva delmål för motivationen. Om du som jag väljer att ha flera mål igång samtidigt så gör dig själv tjänsten att de är antingen snarlika eller inte jobbar emot varandra. Har du som mål att springa marathon på en "bra" tid kan det bli kontraproduktivt att samtidigt vilja lägga på dig en större muskelmassa osv. 


Jag har tänkt som följer, mitt mål n 3 påverkar inte mål nr 1 eller 2 alt, samt att mål nr 2 hjälper mig med mål nr 1.... Makes perceft scense ;) 


Mina mål:


1. Magrutor, jag ska ha synliga magrutor till min födelsedag!! Detta mål ska med andra ord vara uppnått till 121220. Sen om det är 2-, 6- eller 8 pack som visar sig, det tar vi då :)


2. Springa milen på 50 min. Vet ärligt inte vart jag ligger i dagsläget så detta mål är väldigt spännande, men jag har tid på mig. Jag ska springa 1 mil på max 50 min 130430. 


* Delmål: Jag ska springa 5 km på 25 min 121231


3. Jag ska få ner mina vader i golvet under hundens position. Här kan jag ärligt säga att jag inte satt något deadline, för jag vet inte om detta kommer att gå utan behandling av sjukgymnast, naprapat eller ännu värre kirurg så jag återkommer. Men 5-7 dagar i veckan kommer innehålla rörligthetsträning för mina älskade/hatade vader :)


Så vad är era mål?! 


Nu har jag väldigt fint bara punktat upp mina mål men jag tänkte inom kort bjuda er på hur jag gör och hur jag tänker när jag lägger upp mål. Jag använder mig av samma strategi som Neuro Lingistic Programming (NLP) och det funkar absolut bäst för mig. I korthet handlar det om att det språk du använder när du pratar med dig själv ska vara positivt för bästa resultat ;)


 


Att använda dig av målbilder är ett annat bra knepp :) 

 
 
Ingen bild

Sara l

10 augusti 2012 20:20

Grymt peppad jag blir av dig! Ingenting är omöjligt! Nu har jag satt upp mina egna mål, fast de tillhör inte samma kategori som dina direkt! :P men i mål de ska vi. :) Kramar till dig!

Jenny Wigren

11 augusti 2012 09:06

Hejar på dig vännen!! Klart vi kan :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Wigren - 12 maj 2015 21:46

Imorse ledsnade jag lite grann... jag tycker det är väldigt fascinerande att vi i Sverige är extremt hälsomedvetna, vi har rätt bra koll på vad som är hälsosamt och matas dagligen av inspiration kring hälsa, hälsosamt och att må bra MEN trots det öka...

Av Jenny Wigren - 11 maj 2015 08:51

I lördags var jag äntligen på eventet MammaPower som hölls av träningsevent.se - och jag är så tacksam att jag åkte!!    Eventet var extremt professionellt gjort och förutom galet bra föreläsare/tränare så väcktes min inspiration! Jag valde att s...

Av Jenny Wigren - 4 maj 2015 17:42

För en vecka sedan avslutades första omgången av viktminskningsgruppen som jag höll - tillsammans har de 14 st deltagande gått ner 103.9 kg och jag är jätte stolt över dem! Gruppen har inte haft som fokus snabb viktminskning eller någon speciel diet ...

Av Jenny Wigren - 27 april 2015 11:04

Jag kan inte svara på om intresset för mammaträning och mammamagar är ett "nytt" fenomen sen nått år tillbaka eller om det vart lika aktuellt förr - däremot kan jag konstatera att intresset för träning har ökat markant både när det gäller träning und...

Av Jenny Wigren - 26 april 2015 17:55

Just nu i denna stund sitter jag bredvid min älskade dotter som borde ha somnat för länge sen, detta resulterar i att jag stoppar in nappen, hon drar bort den, blir jätte sur och skriker för att nappen inte är i munnen och jag stoppar in nappen... oc...

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards